Buro Zorro - Het trendwatch-platform waar je vooruit leert kijken

Pak je toekomst

Over ons

Pak je toekomst

De wereld van vandaag is niet de wereld van morgen. Toch moet je als bedrijf of organisatie nu al plannen maken voor later. Hoe weet je of je de juiste keuzes maakt? Welke skills en vaardigheden er straks nodig zijn? En op welke ontwikkelingen jullie juist wel óf niet moeten inspelen?

Wij zijn Buro Zorro: het trendwatch-platform waar we professionals leren vooruitkijken. En op basis van scherpe inzichten de juiste koers bepalen voor hun bedrijf. Om zo wendbaarder te worden. Kansen te creëren. Risico’s te beperken. En succes te vergroten.

Of je nu zelf aan het roer staat, of onderdeel bent van een team: wij zijn er voor iedereen die wil bouwen aan de toekomst van zijn of haar bedrijf. Goed voorbereid, zelfverzekerd en vol vertrouwen. Want wie kijkt als een trendwatcher, denkt als een trendonderzoeker, en implementeert als een trendexpert, heeft de toekomst binnen handbereik. En is klaar om het verschil te maken. Nu. Straks. En later.

Buro Zorro trendwatcher het buro voor de toekomst

Onze visie

Bij Buro Zorro geloven we in de kracht van interne medewerkers als sleutel tot meer succes in de toekomst. Mits zij kunnen kijken als een trendwatcher, denken als een trendonderzoeker, en implementeren als een trendexpert.

Daarom trainen wij interne directies, teams en individuele krachten, op elk niveau en in elke sector, om deze toekomstgerichte skills zelf te leren en direct toe te passen in hun dagelijkse werkzaamheden. Dat verrijkt hen niet alleen als professional, maar ook als mens. En stoomt hun organisaties klaar voor de wereld van morgen.

Deze partijen gingen je voor

Ons team

Jeanneke Scholtens Buro Zorro

Jeanneke Scholtens

Jeanneke Scholtens, oprichter van Buro Zorro, is al jaren toonaangevend in de wereld van trendonderzoek. Ze schreef de spraakmakende boeken Holy Fuck en Roes, en heeft naast haar rol als toekomststrateeg en ondernemer ook ruime ervaring met interim management bij diverse bedrijven, zoals Hero en de Scholtens Groep.

Met Buro Zorro wil Jeanneke organisaties en bedrijven helpen om zich voor te bereiden op de toekomst. Haar methodologie is er dan ook op gericht om teams niet alleen te leren kijken en denken als een trendwatcher, maar ook daadwerkelijk trends te leren implementeren in de uitdagingen van vandaag. Dit maakt haar een waardevolle trainer en sparringpartner voor zowel MKB als directieteams van grote ondernemingen.

linkedin zorro
Eugenie van de Poll

Eugenie van de Poll

Eugenie van de Poll is naast trainer bij Buro Zorro ook merkstrateeg met veel ervaring in het bedrijfsleven, van start up tot corporate. Haar drijfveer? Mensen en merken helpen weer zin en vertrouwen te krijgen in de toekomst, met de juiste focus en energie. Zodat werken niet alleen makkelijker wordt, maar ook leuker! Dat begint bij begrijpen wie je bent, waar je voor staat én welke richting je op moet. Trendwatching is wat Eugenie betreft dan ook een waardevolle toevoeging voor iedereen die strategische keuzes moet maken in zijn bedrijf of organisatie.

Mirjam Gaal

Mirjam Gaal

Mirjam Gaal is trendonderzoeker en is verantwoordelijk voor het omschrijven en duiden van signalen en trends voor de database. Daarnaast is ze ook verantwoordelijk voor onze student-hunters. Ze is geïnteresseerd in taboe onderwerpen en zoekt daarin graag het randje op. Met haar werk wil ze mensen bewust maken en zet ze vraagtekens bij de manier waarop we bepaalde dingen doen.

Femke Verspaget

Femke Verspaget

Femke Verspaget is designer en trendonderzoeker. Ze is snel van geest, heeft een sterk gevoel voor beeldtaal, kan goed met deadlines overweg en weet als de beste hoe je een trend naar design, materiaal of kleur vertaalt. Vraagt een trendtraining om ondersteundende design-skills? Dan maken we met veel plezier gebruik van Femke’s kennis en talent.

Lynn de Munnik

Lynn de Munnik

Lynn de Munnik is bekwaam trendonderzoeker die je trends leert begrijpen en duiden als geen ander. Lynn heeft meegewerkt aan het spraakmakende boek Holy Fuck en is sindsdien een onmisbare kracht bij Buro Zorro. Ze is afgestudeerd als trend researcher & concept creator en is bovenal ontwerper van gewenste toekomsten. Wekelijks lees je trendartikelen van haar hand en zie je haar trendinspiraties terug op onze site.

Michel van Schaik

Michel van Schaik

Michel van Schaik is de man die ons financieel en mentaal gezond houdt. Hij heeft jarenlang zijn eigen trainingsburo geleid, weet alles van de psychologie van de mens en van ondernemen. Hij is onze roadie bij lezingen, manager bij media optredens en CFO op parttimebasis.

Thera Visser

Thera Visser

Thera is marketeer bij Buro Zorro. Als geen ander analyseert zij data en implementeert ze deze in een strategie. Ze ondersteunt Zorro met zowel online als offline marketing, van gevonden worden op Google tot het opzetten van campagnes. Thera heeft jarenlang bij diverse grote mediabedrijven gewerkt en zet deze kennis nu in voor bedrijven van allerlei soorten en maten. Technologische innovaties vindt ze fascinerend en brengt ze ook over in haar werk bij Zorro.

Studenthunters

Studenthunters

We werken samen met diverse studenten om zo onze trenddatabase altijd actueel en vernieuwend te houden. Samen met ons team van trendexperts spotten zij de laatste trends, die we bundelen in onze trenddatabase, zodat jij altijd op de hoogte bent van de nieuwste innovaties en ontwikkelingen.

Nieuwsbrief Buro Zorro