Buro Zorro: Trendwatcher en marketingstrateeg voor futureproof strategie
Hét buro voor de toekomst
wij zijn

Hét buro voor futureproof strategie. Wij onderzoeken trends en ontwikkelen toekomst- en marketingstrategie om bedrijven en merken futureproof te maken. Your future, our daily job.

Beeld Cody Davis
strategy

STRATEGY

Zorro ontwerpt de toekomst.
Van bedrijven en gebieden. Van organisaties en overheden. Voor de gevestigde orde en voor de vernieuwers. Wij gaan elke dag op toekomstexpeditie om jouw toekomst mee te helpen vormgeven. Wij denken op strategisch niveau mee, met een dosis trendkennis in onze achterzak en ontwikkelen ijzersterke marketingstrategieën en communicatieconcepten.
Futureproof your business.

WORKSHOPS

Zorro ontwerpt de toekomst.
En wil dit doorgeven aan iedereen. Wij ontwikkelen trainingen, events en workshops om trendwatching toegankelijk te maken. Van een cursus presenteren tot een volledig custom made in house trendtraining waarbij jouw team leert de targets van de dag om te zetten naar een lange termijnvisie.
Learn to be a trendwatcher.

Theory
Beeld Lauren Hillebrandt
Beeld Sarah Meers
Buro Zorro

KEYNOTE PRESENTATIONS

Zorro bespreekt de toekomst.
En deelt dit het liefst met een zo groot mogelijk publiek. We geven zowel ready-made als custom-made trendpresentaties over thema’s die iedereen raken: van wonen tot seks, van religie tot gezondheid.
Get inspired by our trendtalks.

RESEARCH

Zorro onderzoekt de toekomst.
Van bedrijven. Van merken. Van de mens. Van het leven. Van de dood.

Wij duiken tot op de bodem in onderwerpen die de mens raken, ontdekken nieuwe consumentenbehoeften en pakken juist die thema’s aan waar een taboe op rust. Trendwatching: exploring the future

Buro Zorro
Beeld Anne Abdoel
Lust bomb - placebo pill

SPECULATIVE DESIGN

Zorro ontwerpt de toekomst en maakt toekomstscenario’s bespreekbaar door producten te ontwikkelen. Samen met jong talent ontwikkelden we What’s in store for the future: een webshop met speculatieve producten van de toekomst. Future gifts op basis van future shifts. De webshop van de toekomst is ontstaan door onderzoek naar de toekomst van geloof, hoop en liefde. De meest basale en intieme, menselijke en zingevende onderwerpen. Het zijn thema’s die het dichts bij de mens liggen, die relevant zijn, maar ook moeilijk zijn om over te praten. De store is een zoektocht naar nieuwe antwoorden die passen bij de nieuwe tijd. Het publiek kan meedenken, vooruitdenken en beslissen of zij deze toekomsten wel prefereren.”

wij zijn

Zorro bestaat uit Jeanneke Scholtens, Kim Timmer en een vast collectief professionals.

Jeanneke Scholtens
Jeanneke Scholtens

Trendwatcher, toekomststrateeg, founder

Jeanneke Scholtens is toekomstonderzoeker en oprichter van Buro Zorro. Met een MA in geesteswetenschappen bespreekt en onderzoekt ze het liefst taboe thema’s, waar mens en technologie, wetenschap en filosofie elkaar raken. Ze schreef het boek Holy Fuck over de toekomst van seks, doet altijd onderzoek naar de toekomst van de kerk, de dood en het leven. Ze reist de wereld over, van Tokyo tot Washington, van Dubai tot Vancouver om bedrijven futureproof te maken met de tofste trendsignaleringen en best practices. Jeanneke geeft gastcolleges op universiteiten en hogescholen. Ze is bekend van ondermeer Zembla, EenVandaag, De Coen & Sander Show, de Telegraaf, Jinek, en Linda.

linkedin zorro
Kim Timmer
Kim Timmer

Trendwatcher en marketingstrateeg

Kim Timmer is trendwatcher en marketingstrateeg en heeft een achtergrond als museoloog en experience designer. Ze spot coolhunts als de beste en vindt de relevante markt- en microtrends bij de vraag van de klant. Art schools, galeries, tentoonstellingen en kunstbeurzen zijn constante inspiratiebronnen in haar werk, om daar de jongste trends en talenten te spotten. Beeldfetisjist is haar middle name, want beeld laat zien wie we waren, wij we zijn en wie we worden. Van de beeldende kunst in de romantiek tot virtual reality games nu.

linkedin zorro
Anne Abdoel - Next Gen adviespanel
Anne Abdoel

Artist in residence

Anne Abdoel is derdejaars studente Lifestyle Transformation Design aan de Willem de Kooning Academie in Rotterdam. Als conceptuele maker visualiseert ze trends die impact hebben op onze maatschappij. De komende maanden zal ze zich bij Buro Zorro onderdompelen in ‘onze’ taboethema’s seks, dood, religie en genot.

Savannah van Gorp
Savannah van Gorp

Student in residence

Savannah van Gorp is vierdejaars studente Trend Research & Concept Creation in Lifestyle en is op dit moment aan het afstuderen bij Buro Zorro. Ze exploreert de seksuele moraal bij meiden tussen de 15 en 18 jaar, interviewt experts zoals Linda de Munck, Belle Barbe, Jeanneke Scholtens, en natuurlijk de meiden zelf! Over seksuele voorlichting, seksuele moraal, seksuele diversiteit, seksmythe, taboes bespreken, taboes doorbreken.

Dura Vermeer
Club Zorro

Professionals in media, design, trend en fotografie

Buro Zorro werkt met een vaste club professionals samen in media, design, fotografie en trendonderzoek om voor elke opdrachtgever custom made het beste resultaat te boeken. Wij houden van nieuw en gevestigd talent en bieden met deze site een podium en een applaus aan designer Sarah Meers, fotografe Monique Bröring en (web)designer raffine.

Ali Chari Next Gen
Next Gen

De nieuwe generatie is de toekomst. Heb jij een vraag die je aan de volgende generaties wilt stellen? Er staat een exclusieve club voor je klaar.

Wil je weten of jouw product, dienst, campagne, of idee aanslaat bij jongeren tussen de 15 en 25 jaar, dan kun je jouw vraag stellen aan Next Gen, het adviespanel van Buro Zorro bestaande uit jonge toekomstdenkers. Studenten, ontwerpers, trendwatchers en young professionals zijn jouw future voices. Het zijn jonge denkers, die kunnen reflecteren op en meedenken met concepten en vragen van het bedrijfsleven. Elke vraag wordt op maat beantwoord, online, in zoom, in fysieke sessie of dmv een vragenlijst.

Stel je vraag of vraag informatie aan.