Buro Zorro: Trendwatcher en marketingstrateeg voor futureproof strategie
Hét buro voor de toekomst

Buro Zorro

Hét buro voor de toekomst.

Buro Zorro geeft bedrijven, merken en mensen een toekomst. We signaleren trends, denken mogelijke scenario’s uit en bepalen samen de strategie voor morgen. Ga je mee op toekomstexpeditie?

PHILOSOPHY

Zorro kijkt uit naar de toekomst.

En deelt die met jou. Want de toekomst overkomt ons niet, die kunnen we aan zien komen. We kunnen ons erop voorbereiden en hem mede vormgeven. Zorro schetst potentiële toekomsten en denkt scenario’s uit op alle grote, meest intieme thema’s van het menselijk bestaan.

Wat brengt de toekomst van liefde? Welke rol speelt technologie daarbij? Waar geloven we straks nog in? En hoe vinden we elkaar in een hyperindividualistische samenleving? Of je nu een persoon, bedrijf of overheidsinstantie bent, Zorro gaat voor je op zoek naar de antwoorden. Door heel goed te kijken naar wat er is, kunnen we aan zien komen wat er komt. We gaan geen onderwerp uit de weg en geen scenario is ondenkbaar. Zorro maakt de toekomst bespreekbaar en doet dat het liefst met jou.

Your future our daily job

Buro Zorro trendwatcher het buro voor de toekomst
EEN GREEP UIT ONZE OPDRACHTGEVERS

Wij zijn

Buro Zorro bestaat uit:

Jeanneke Scholtens Buro Zorro
Jeanneke Scholtens

Toekomstonderzoeker en spreker

Jeanneke Scholtens is toekomstonderzoeker en oprichter van Buro Zorro. Met een MA in geesteswetenschappen bespreekt en onderzoekt ze het liefst taboe thema’s, waar mens en technologie, wetenschap en filosofie elkaar raken. Ze schreef het boek Holy Fuck over de toekomst van seks, doet altijd onderzoek naar de toekomst van de kerk, de dood en het leven. Ze reist de wereld over, van Tokyo tot Washington, van Dubai tot Vancouver om bedrijven futureproof te maken met de tofste trendsignaleringen en best practices. Jeanneke geeft gastcolleges op universiteiten en hogescholen. Ze is bekend van ondermeer Zembla, EenVandaag, De Coen & Sander Show, de Telegraaf, Jinek, en Linda.

linkedin zorro
Kim Timmer Buro Zorro
Kim Timmer

Trendwatcher en marketingstrateeg

Kim Timmer is trendwatcher en marketingstrateeg en heeft een achtergrond als museoloog en experience designer. Ze spot coolhunts als de beste en vindt de relevante markt- en microtrends bij de vraag van de klant. Art schools, galeries, tentoonstellingen en kunstbeurzen zijn constante inspiratiebronnen in haar werk, om daar de jongste trends en talenten te spotten. Beeldfetisjist is haar middle name, want beeld laat zien wie we waren, wij we zijn en wie we worden. Van de beeldende kunst in de romantiek tot virtual reality games nu.

linkedin zorro
Lynn de Munnik
Lynn de Munnik

Trendresearcher

Lynn de Munnik is een vertrouwd gezicht. Zij heeft meegewerkt als coolhunter aan boek Holy Fuck en is sindsdien een vaste onderzoeker bij Buro Zorro. Zij is afgestudeerd als trend researcher & concept creator en omschrijft zichzelf als ontwerper van gewenste toekomsten.

Femke Verspaget
Femke Verspaget

Designer

Femke Verspaget is laatste jaars studente Trend Research & Concept Creation in Lifestyle te Fontys in Tilburg. Femke werkt als coolhunter en designer bij Buro Zorro en heeft o.a. het trendspel Pleasure Please mee ontwikkeld.

Linda Quintus
Linda Quintus

Coolhunter

Linda is derdejaars studente Trend Research & Concept Creation in Lifestyle te Fontys in Tilburg. Linda heeft haar stage bij Buro Zorro net afgerond als Taboo pharmacist en blijft als Next renner nauw betrokken.

Michel van Schaik
Michel van Schaik

De financiële man

Michel van Schaik is de man die ons financieel en mentaal gezond houdt. Hij heeft jarenlang zijn eigen trainingsburo geleid, weet alles van de psychologie van de mens en van ondernemen. Hij is onze roadie bij lezingen, manager bij media optredens en CFO op parttime basis.

Anne Abdoel - Next Gen adviespanel
Anne Abdoel

Speculative designer

Anne Abdoel is vierdejaars studente Lifestyle Transformation Design aan de Willem de Kooning Academie in Rotterdam. Als conceptuele maker visualiseert ze trends die impact hebben op onze maatschappij. Ze ontwikkelt en ontwerpt producten voor What’s in store for the future: een webshop met speculatieve kado’s van de toekomst. Deze store is ontstaan door onderzoek naar de toekomst van geloof, hoop en liefde. De meest basale en intieme, menselijke en zingevende onderwerpen.

Ali Chari Next Gen
Next Gen

De nieuwe generatie is de toekomst. Heb jij een vraag die je aan de volgende generaties wilt stellen? Er staat een exclusieve club voor je klaar.

Wil je weten of jouw product, dienst, campagne, of idee aanslaat bij jongeren tussen de 15 en 25 jaar, dan kun je jouw vraag stellen aan Next Gen, het adviespanel van Buro Zorro bestaande uit jonge toekomstdenkers. Studenten, ontwerpers, trendwatchers en young professionals zijn jouw future voices. Het zijn jonge denkers, die kunnen reflecteren op en meedenken met concepten en vragen van het bedrijfsleven. Elke vraag wordt op maat beantwoord, online, in zoom, in fysieke sessie of dmv een vragenlijst.

Stel je vraag of vraag informatie aan.

Dura Vermeer
Club Zorro

Professionals in media, design, trend en fotografie

Buro Zorro werkt met een vaste club professionals samen in media, design, fotografie en trendonderzoek om voor elke opdrachtgever custom made het beste resultaat te boeken. Wij houden van nieuw en gevestigd talent en bieden met deze site een podium en een applaus aan designer Sarah Meers, fotografe Monique Bröring en (web)designer raffine.