Buro Zorro: Trendwatcher en marketingstrateeg voor futureproof strategie
Hét buro voor de toekomst
wij zijn

Hét buro voor de toekomst. Wij gaan elke dag op toekomstverkenning om mensen, bedrijven, organisaties en overheden te helpen nu de beste keuzes te maken voor later.

PHILOSOPHY

Zorro kijkt uit naar de toekomst.
En deelt die met jou. Want de toekomst overkomt ons niet, die maken we samen. Door heel goed te kijken naar de wereld van nu, verkennen we de wereld van morgen. Met een team van junior- en senior onderzoekers gaan we elke dag op toekomstexpeditie. We exploreren trends, innovaties en veranderende behoeften en leggen ze naast wetenschappelijk onderzoek en data. Van daaruit kijken we vooruit in plaats van achteruit en zien de toekomst ontstaan. We gaan op onderzoek uit naar de meest basale, intieme, menselijke en zingevende onderwerpen, maar zijn er ook om bedrijven een toekomst te geven. Met onze kennis en strategisch inzicht helpen we een visie voor de lange termijn te vormen.
Your future our daily job

Beeld Cody Davis
strategy

STRATEGY

Zorro ontwerpt de toekomst.
Van bedrijven en gebieden. Van organisaties en overheden. Voor de gevestigde orde en voor de vernieuwers. Wij gaan op onderzoek uit om jouw toekomst mee te helpen vormgeven. Wij denken op strategisch niveau mee en met een dosis trendkennis in de achterzak werken we samen met jouw managementteam, bestuur, afdeling marketing of innovatie de mogelijke scenario’s uit. Zo ontwikkelen we ijzersterke toekomststrategieën en communicatieconcepten voor de lange termijn.
Futureproof your business.

WORKSHOPS

Zorro exploreert de toekomst.
En wil dit doorgeven aan iedereen. Wij ontwikkelen trainingen, events en workshops om trendwatching toegankelijk én toepasbaar te maken. Ga aan de slag met je eigen toekomstvragen, praat erover met anderen en kom in samenspraak tot de slimste keuzes in het nu. We bieden custom made in house trainingen waarbij jouw team leert om steeds een horizon verder te kijken, innovaties te zien en trends te implementeren. Van de waan van de dag naar een visie voor de lange termijn.
Learn to be a trendwatcher.

Theory
Beeld Lauren Hillebrandt
Beeld Sarah Meers
Buro Zorro

KEYNOTE PRESENTATIONS

Zorro bespreekt de toekomst.
En deelt dit het liefst met een zo groot mogelijk publiek. We publiceren boeken en artikelen en geven zowel ready-made als custom-made trendpresentaties. Buro Zorro maakt thema’s bespreekbaar die iedereen raken en schuwen daarbij geen enkel taboe. Van wonen tot seks, van religie tot gezondheid en van politiek tot technologie.
Get inspired by our trendtalks.

RESEARCH

Zorro onderzoekt de toekomst.
Van bedrijven. Van merken. Van de mens. Van het leven. Van de dood. We pakken juist die thema’s aan waar een taboe op rust en ontdekken ondertussen nieuwe consumentenbehoeften. Onze onderzoeken zijn exploratief en worden ondersteund door data en statistieken uit wetenschappelijk onderzoek. Aan de hand van trending topics uit kunst, cultuur, media, technologie, wetenschap, politiek en maatschappij, duiken wij tot op de bodem in onderwerpen die de mens raken.
Exploring the future

Buro Zorro
Beeld Anne Abdoel
Lust bomb - placebo pill

SPECULATIVE DESIGN

Zorro ontwikkelt de toekomst.
Met de webshop Future Gifts introduceert Buro Zorro een lijn van producten met een fictieve werking voor de toekomstige mens, die je nu al kunt bekijken en kopen. De webshop van de toekomst is ontstaan door onderzoek naar de toekomst van geloof, hoop en liefde. De meest basale en intieme, menselijke en zingevende onderwerpen. Wat brengt de toekomst van de liefde, hoe vinden we elkaar in een hyperindividuele samenleving en wat brengt ons genot als we de meeste genotsmiddelen van ons leefstijllijstje hebben geschrapt? Om daarover het gesprek aan te gaan dacht Buro Zorro verschillende wat als-scenario’s uit en liet daar vorm aan geven door jong talent. Het publiek kan meedenken, vooruitdenken en beslissen of zij deze toekomsten wel prefereren.
What’s in store for the future?

EEN GREEP UIT ONZE OPDRACHTGEVERS
wij zijn

Zorro bestaat uit Jeanneke Scholtens, Kim Timmer en een vast collectief professionals.

Jeanneke Scholtens
Jeanneke Scholtens

Trendwatcher, toekomststrateeg, founder

Jeanneke Scholtens is toekomstonderzoeker en oprichter van Buro Zorro. Met een MA in geesteswetenschappen bespreekt en onderzoekt ze het liefst taboe thema’s, waar mens en technologie, wetenschap en filosofie elkaar raken. Ze schreef het boek Holy Fuck over de toekomst van seks, doet altijd onderzoek naar de toekomst van de kerk, de dood en het leven. Ze reist de wereld over, van Tokyo tot Washington, van Dubai tot Vancouver om bedrijven futureproof te maken met de tofste trendsignaleringen en best practices. Jeanneke geeft gastcolleges op universiteiten en hogescholen. Ze is bekend van ondermeer Zembla, EenVandaag, De Coen & Sander Show, de Telegraaf, Jinek, en Linda.

linkedin zorro
Kim Timmer
Kim Timmer

Trendwatcher en marketingstrateeg

Kim Timmer is trendwatcher en marketingstrateeg en heeft een achtergrond als museoloog en experience designer. Ze spot coolhunts als de beste en vindt de relevante markt- en microtrends bij de vraag van de klant. Art schools, galeries, tentoonstellingen en kunstbeurzen zijn constante inspiratiebronnen in haar werk, om daar de jongste trends en talenten te spotten. Beeldfetisjist is haar middle name, want beeld laat zien wie we waren, wij we zijn en wie we worden. Van de beeldende kunst in de romantiek tot virtual reality games nu.

linkedin zorro
Femke Verspaget
Femke Verspaget

Designer in residence

Femke Verspaget is derdejaars studente Trend Research & Concept Creation in Lifestyle te Fontys in Tilburg. Als lifestyle student houdt ze zich graag bezig met onderwerpen die nauwelijks tot niet bespreekbaar worden gemaakt. De komende maanden zal ze zich bij Buro Zorro onderdompelen in ‘onze’ taboethema’s seks, dood en religie, maar zal ze zich voornamelijk bezighouden met de toekomst van genot, Pleasure Please.

Anne Abdoel - Next Gen adviespanel
Anne Abdoel

Artist in residence

Anne Abdoel is derdejaars studente Lifestyle Transformation Design aan de Willem de Kooning Academie in Rotterdam. Als conceptuele maker visualiseert ze trends die impact hebben op onze maatschappij. Ze ontwikkelt en ontwerpt producten voor What’s in store for the future: een webshop met speculatieve kado’s van de toekomst. Deze store is ontstaan door onderzoek naar de toekomst van geloof, hoop en liefde. De meest basale en intieme, menselijke en zingevende onderwerpen.

Savannah van Gorp
Savannah van Gorp

Student in residence

Savannah van Gorp is vierdejaars studente Trend Research & Concept Creation in Lifestyle en is op dit moment aan het afstuderen bij Buro Zorro. Ze exploreert de seksuele moraal bij meiden tussen de 15 en 18 jaar, interviewt experts zoals Linda de Munck, Belle Barbe, Jeanneke Scholtens, en natuurlijk de meiden zelf! Over seksuele voorlichting, seksuele moraal, seksuele diversiteit, seksmythe, taboes bespreken, taboes doorbreken.

Ali Chari Next Gen
Next Gen

De nieuwe generatie is de toekomst. Heb jij een vraag die je aan de volgende generaties wilt stellen? Er staat een exclusieve club voor je klaar.

Wil je weten of jouw product, dienst, campagne, of idee aanslaat bij jongeren tussen de 15 en 25 jaar, dan kun je jouw vraag stellen aan Next Gen, het adviespanel van Buro Zorro bestaande uit jonge toekomstdenkers. Studenten, ontwerpers, trendwatchers en young professionals zijn jouw future voices. Het zijn jonge denkers, die kunnen reflecteren op en meedenken met concepten en vragen van het bedrijfsleven. Elke vraag wordt op maat beantwoord, online, in zoom, in fysieke sessie of dmv een vragenlijst.

Stel je vraag of vraag informatie aan.

Dura Vermeer
Club Zorro

Professionals in media, design, trend en fotografie

Buro Zorro werkt met een vaste club professionals samen in media, design, fotografie en trendonderzoek om voor elke opdrachtgever custom made het beste resultaat te boeken. Wij houden van nieuw en gevestigd talent en bieden met deze site een podium en een applaus aan designer Sarah Meers, fotografe Monique Bröring en (web)designer raffine.