Onze trendexperts delen nieuwe zaken die hen raken, methodologieën uit het vak, en verse inzichten die hen inspireren in persoonlijke blogs.
Pak je toekomst
Blogs
Ontdek meer over de wereld van trendwatching
Onze boekentips om ontspannen de zomer door te komen en vol inspiratie aan de tweede helft van het jaar te beginnen!
Femke Verspaget
De zomervakantie staat voor de deur! Een perfecte tijd om je batterij op te laden en nieuwe avonturen te beleven. We helpen je graag geïnspireerd de zomer in te gaan.
Buro Zorro
Op weg naar een plantaardige en diervriendelijke toekomst: Thera laat zien hoe onze relatie met dieren verandert en geeft inzichten in diverse trends rondom dieren.
Thera Visser
Met een trouwjurk voor 29.99, met een parfum voor 4.99 en nu met een praatje voor 0 euro. Zo raakt Zeeman de juiste snaar.
Thera Visser
In deze serie duiken we in de wereld van trendonderzoek en bekijken we het steeds vanuit een ander perspectief. Vandaag delen we het verhaal van onze marketeer Thera, die haar inspiratie vindt door koplopers te volgen en zelf een koploper te zijn.
Thera Visser
We hebben met het team van Buro Zorro een mooie selectie voor 2024 voor je op een rij gezet. Ga geïnspireerd het nieuwe jaar in, met een greep uit de trends van 2024.
Jeanneke Scholtens
Jeanneke over een revolutionaire gel die alcohol afbreekt nog voordat die in je bloed komt. Lees nu de blog.
Jeanneke Scholtens
Onze moderne samenleving vraagt om een andere manier van verbinding, een ander tempo en een andere communicatiestijl. Dit zijn dé trends op de arbeidsmarkt.
Kim Timmer
Het seizoen van vallende bladeren en donkere dagen biedt ook licht en hoop. In dit artikel delen we trends die je zin in het najaar geven.
Jeanneke Scholtens
Het is vandaag de eerste dag van de zomer! 21 juni geeft een warm gevoel van belofte, met park-picknicks en vakantiekriebels. Maar het is ook voer voor een klimaatdepressie, met berichtgeving over bosbranden
en overstromingen. De zomer: het seizoen met twee gezichten. We zetten een aantal trendsignalen voor je op een rij voor deze zomer. Verfrissend en verrassend. Dit zijn de zomertrends van 2023.
Jeanneke Scholtens
De metaverse wordt steeds belangrijker voor bedrijven en organisaties. Dit zijn de belangrijkste trends uit de metaverse.
Kim Timmer
Hoe zorg je dat 2023 een springplank is voor de jaren erna? Wij zorgen ervoor dat jij voorbereid het nieuwe jaar start. Dit zijn drie trends voor 2023.
Jeanneke Scholtens
Welke trends en ontwikkelingen zijn relevant? Wij gingen in gesprek met Ryanne Rustenburg die het Trendexpert at work traject heeft afgerond.
Femke Verspaget
Dit viel Mirjam Gaal, trendanalist bij Buro Zorro, op tijdens de trend seminar van TrendWatching. Ontdek hoe jij als bedrijf kunt inspelen op de behoeften van je doelgroep.
Mirjam Gaal
Als je zélf trendsignalen tijdig ziet, kun je precies op het juiste moment op de trend inspelen. Dit is waarom trendwatching zo waardevol is.
Thera Visser
Waarschijnlijk ken je Kaptein van hun bekendste consumentenmerk: Echte boter. Wij ontwikkelden de merkstrategieën van Kaptein en Echte boter.
Jeanneke Scholtens
Geven, recyclen, bomen planten of een digitaal mandje vol met goede deals? Deze Amerikaanse traditie is in de Nederlandse cultuur genesteld.
Jeanneke Scholtens
Je hebt hem vast wel ergens gezien, op het schoolplein, op de markt, op de luchthaven. Het kleurrijke monstertje met de vlijmscherpe tandjes: huggy wuggy.
Jeanneke Scholtens
Hoe zorg je dat 2023 een springplank is voor de jaren erna? Wij zorgen ervoor dat jij voorbereid het nieuwe jaar start. Dit zijn drie trends voor 2023.
Lynn de Munnik
Toekomstonderzoekers en trendwatchers lijken over informatie te beschikken die niemand heeft. Ze verbazen je met de nieuwste technologieën.
Jeanneke Scholtens
Sinds de uitbraak van het coronavirus is de interesse naar bunkers gestegen; de bunkerbouwers van A.S.S krijgen aanvragen van de hele wereld.
Lynn de Munnik
Boeken over het overprikkelde brein, breinfitness, het verstrooide brein, het verslaafde brein en brein-hacks, vliegen door de handen van de pakketbezorgers.
Jeanneke Scholtens
We delen drie innovaties die veranderingen in onze sanitatie weergeven en onze relatie met het toilet kunnen gaan veranderen.
Lynn de Munnik
Een lekker gerecht, even bijkletsen op een terras of een gezellige borrel; daar hoort een drankje bij. Maar dit lijkt langzaam te veranderen
Jeanneke Scholtens
Elke ochtend word ik wakker met een belofte. Terwijl mijn ogen nog dikgeplakt zitten van de nacht en mijn brein haperend op gang komt, knalt er plots 1 kraakheldere gedachte binnen: koffie.
Jeanneke Scholtens
Wij zorgen ervoor dat jij voorbereid het nieuwe jaar start. Zo kun jij toekomstgericht ondernemen in 2023..
Jeanneke Scholtens
De wegwerpmaatschappij lijkt te veranderen. Hoe gaan we in de toekomst met onze spullen om? En hoe kan de toekomst van consumeren eruit zien?
Lynn de Munnik
De toekomst van landbouw. Op dit moment consumeren we een aanzienlijk deel van deze eiwitten via dierlijke producten.
Lynn de Munnik
Kleding is voor veel van ons een belangrijk deel van onze identiteit, want in deze samenleving vinden we opnieuw uit wie we zijn.
Lynn de Munnik
Als weet je waar mensen naar gaan verlangen, heb je de toekomst in handen. Trends bepalen jouw merkstrategie. Maar hoe werk je met trends?
Buro Zorro
Welke waarden worden enorm belangrijk? Een merkstrategie sessie bereidt je voor op de toekomst en zet je op voorsprong.
Buro Zorro
Buro Zorro leert professionals om met behulp van trendwatching en toekomstonderzoek trendsignalen te zien en herkennen.
Jeanneke Scholtens
Ons nieuwste onderzoek Pleasure Please gaat over directe behoeftebevrediging, intens geluk, verlangen naar gevaar en diepere zingeving.
Jeanneke Scholtens
Heb jij ook zo’n trek in verboden vruchten? Wil je ’s avonds na negenen de straat op rennen en vuurwerk afsteken?
Jeanneke Scholtens
Ons onderzoek Pleasure Please gaat over directe behoeftebevrediging, intens geluk, verlangen naar gevaar en diepere zingeving.
Jeanneke Scholtens
Bij Buro Zorro onderzoeken we niet alleen de toekomst, we passen deze ook toe om je merk toekomstbestendig te maken. Maar hoe doen we dat?
Jeanneke Scholtens
Hoe ziet jullie branche er over vijf of tien jaar uit? Welke behoeften komen er op waar jullie bedrijf of merk op moet inspelen?
Jeanneke Scholtens
Buro Zorro daagde de studenten van Universiteit Twente uit een tastbaar concept te ontwikkelen met het thema: de toekomst van de dood.
Jeanneke Scholtens
Buro Zorro exploreert en ontwerpt de toekomst. We geloven dat we ons op de toekomst kunnen voorbereiden en hem zelfs mede kunnen vormgeven.
Lynn de Munnik
De dooddoeners van Sire. Met hun laatste campagne “De dood. Praat erover. Niet eroverheen” willen ze goede gesprekken over de dood stimuleren.
Jeanneke Scholtens
Obesitas als oplossing voor het voedselprobleem. Wetenschappers vonden een ongebruikelijke truc voor het telen van stevigere gewassen.
Lynn de Munnik
Psychedelica hebben niet per se een fantastische naam. Er hangt een zweem van wazigheid en rebellie omheen, van spiritualiteit en modderige thee.
Jeanneke Scholtens
Ons nieuwste onderzoek Pleasure Please gaat over directe behoeftebevrediging, intens geluk, verlangen naar gevaar en diepere zingeving.
Jeanneke Scholtens