Buro Zorro - Ontdek meer over de wereld van trendwatching

Pak je toekomst

Blogs

Ontdek meer over de wereld van trendwatching

Onze trendexperts delen nieuwe zaken die hen raken, methodologieën uit het vak, en verse inzichten die hen inspireren in persoonlijke blogs.

Zomer boekentips voor ontspanning en inspiratie

Onze boekentips om ontspannen de zomer door te komen en vol inspiratie aan de tweede helft van het jaar te beginnen!

Ga geïnspireerd de zomer in

De zomervakantie staat voor de deur! Een perfecte tijd om je batterij op te laden en nieuwe avonturen te beleven. We helpen je graag geïnspireerd de zomer in te gaan.

Op weg naar een plantaardige en diervriendelijke toekomst

Op weg naar een plantaardige en diervriendelijke toekomst: Thera laat zien hoe onze relatie met dieren verandert en geeft inzichten in diverse trends rondom dieren.

Zeeman raakt de juiste snaar

Met een trouwjurk voor 29.99, met een parfum voor 4.99 en nu met een praatje voor 0 euro. Zo raakt Zeeman de juiste snaar.

Inspiratieserie. Hoe onze trend onderzoekers trendinspiratie op doen

In deze serie duiken we in de wereld van trendonderzoek en bekijken we het steeds vanuit een ander perspectief. Vandaag delen we het verhaal van onze marketeer Thera, die haar inspiratie vindt door koplopers te volgen en zelf een koploper te zijn.

Opvallende trends in 2024

We hebben met het team van Buro Zorro een mooie selectie voor 2024 voor je op een rij gezet. Ga geïnspireerd het nieuwe jaar in, met een greep uit de trends van 2024.

Een revolutionaire gel die alcohol afbreekt

Jeanneke over een revolutionaire gel die alcohol afbreekt nog voordat die in je bloed komt. Lees nu de blog.

Dit zijn dé trends op de arbeidsmarkt

Onze moderne samenleving vraagt om een andere manier van verbinding, een ander tempo en een andere communicatiestijl. Dit zijn dé trends op de arbeidsmarkt.

Hoopvolle herfst

Het seizoen van vallende bladeren en donkere dagen biedt ook licht en hoop. In dit artikel delen we trends die je zin in het najaar geven.

Dit zijn de trends van deze zomer

Het is vandaag de eerste dag van de zomer! 21 juni geeft een warm gevoel van belofte, met park-picknicks en vakantiekriebels. Maar het is ook voer voor een klimaatdepressie, met berichtgeving over bosbranden
en overstromingen. De zomer: het seizoen met twee gezichten. We zetten een aantal trendsignalen voor je op een rij voor deze zomer. Verfrissend en verrassend. Dit zijn de zomertrends van 2023.

Deze trends kom je tegen in de metaverse

De metaverse wordt steeds belangrijker voor bedrijven en organisaties. Dit zijn de belangrijkste trends uit de metaverse.

Zaden die ontkiemen: dit zijn de actuele trends van deze lente

Hoe zorg je dat 2023 een springplank is voor de jaren erna? Wij zorgen ervoor dat jij voorbereid het nieuwe jaar start. Dit zijn drie trends voor 2023.

Welke trends zijn relevant?

Welke trends en ontwikkelingen zijn relevant? Wij gingen in gesprek met Ryanne Rustenburg die het Trendexpert at work traject heeft afgerond.

Hoe kun je als bedrijf inspelen op de behoeften van je doelgroep?

Dit viel Mirjam Gaal, trendanalist bij Buro Zorro, op tijdens de trend seminar van TrendWatching. Ontdek hoe jij als bedrijf kunt inspelen op de behoeften van je doelgroep.

Waarom trendwatching?

Als je zélf trendsignalen tijdig ziet, kun je precies op het juiste moment op de trend inspelen. Dit is waarom trendwatching zo waardevol is.

Merkstrategie Kaptein

Waarschijnlijk ken je Kaptein van hun bekendste consumentenmerk: Echte boter. Wij ontwikkelden de merkstrategieën van Kaptein en Echte boter.

Het genot van geven

Geven, recyclen, bomen planten of een digitaal mandje vol met goede deals? Deze Amerikaanse traditie is in de Nederlandse cultuur genesteld.

De schoonheid van lelijkheid

Je hebt hem vast wel ergens gezien, op het schoolplein, op de markt, op de luchthaven. Het kleurrijke monstertje met de vlijmscherpe tandjes: huggy wuggy.

Dit zijn 3 trends voor 2023

Hoe zorg je dat 2023 een springplank is voor de jaren erna? Wij zorgen ervoor dat jij voorbereid het nieuwe jaar start. Dit zijn drie trends voor 2023.

Toekomstonderzoek is niet gepatenteerd

Toekomstonderzoekers en trendwatchers lijken over informatie te beschikken die niemand heeft. Ze verbazen je met de nieuwste technologieën.

Weerbaar wonen (ook na de pandemie)

Sinds de uitbraak van het coronavirus is de interesse naar bunkers gestegen; de bunkerbouwers van A.S.S krijgen aanvragen van de hele wereld.

Twijfelen

Een paar weken geleden las ik het boek ‘De mythes van de toekomst’ van toekomstonderzoeker Dujardin waarin hij uitlegt hoe we op de toekomst anticiperen.

Brein en Billen

Boeken over het overprikkelde brein, breinfitness, het verstrooide brein, het verslaafde brein en brein-hacks, vliegen door de handen van de pakketbezorgers.

De toekomst van het toilet

We delen drie innovaties die veranderingen in onze sanitatie weergeven en onze relatie met het toilet kunnen gaan veranderen.

Alcoholvrij genot

Een lekker gerecht, even bijkletsen op een terras of een gezellige borrel; daar hoort een drankje bij. Maar dit lijkt langzaam te veranderen

Dit zijn de koffietrends van 2023

Elke ochtend word ik wakker met een belofte. Terwijl mijn ogen nog dikgeplakt zitten van de nacht en mijn brein haperend op gang komt, knalt er plots 1 kraakheldere gedachte binnen: koffie.

Toekomstgericht ondernemen

Wij zorgen ervoor dat jij voorbereid het nieuwe jaar start. Zo kun jij toekomstgericht ondernemen in 2023..

De toekomst van materialisme

De wegwerpmaatschappij lijkt te veranderen. Hoe gaan we in de toekomst met onze spullen om? En hoe kan de toekomst van consumeren eruit zien?

De toekomst van landbouw

De toekomst van landbouw. Op dit moment consumeren we een aanzienlijk deel van deze eiwitten via dierlijke producten.

Een ode aan digitale mode

Kleding is voor veel van ons een belangrijk deel van onze identiteit, want in deze samenleving vinden we opnieuw uit wie we zijn.

Trend merkstrategie

Als weet je waar mensen naar gaan verlangen, heb je de toekomst in handen. Trends bepalen jouw merkstrategie. Maar hoe werk je met trends?

Strategische merkstrategie

Welke waarden worden enorm belangrijk? Een merkstrategie sessie bereidt je voor op de toekomst en zet je op voorsprong.

Grip op de toekomst: zo leer je toekomstdenken

Buro Zorro leert professionals om met behulp van trendwatching en toekomstonderzoek trendsignalen te zien en herkennen.

Hunting for happiness

Ons nieuwste onderzoek Pleasure Please gaat over directe behoeftebevrediging, intens geluk, verlangen naar gevaar en diepere zingeving.

Hunting for danger

Heb jij ook zo’n trek in verboden vruchten? Wil je ’s avonds na negenen de straat op rennen en vuurwerk afsteken?

Hunting for Purpose

Ons onderzoek Pleasure Please gaat over directe behoeftebevrediging, intens geluk, verlangen naar gevaar en diepere zingeving.

Toekomstbestendige merkstrategie

Bij Buro Zorro onderzoeken we niet alleen de toekomst, we passen deze ook toe om je merk toekomstbestendig te maken. Maar hoe doen we dat?

Trendtraining: Leren trendwatchen

Hoe ziet jullie branche er over vijf of tien jaar uit? Welke behoeften komen er op waar jullie bedrijf of merk op moet inspelen?

VR experience voor rouwverwerking door Universiteit Twente studenten

Buro Zorro daagde de studenten van Universiteit Twente uit een tastbaar concept te ontwikkelen met het thema: de toekomst van de dood.

Een kijkje in de toolkit van toekomstonderzoekers

Buro Zorro exploreert en ontwerpt de toekomst. We geloven dat we ons op de toekomst kunnen voorbereiden en hem zelfs mede kunnen vormgeven.

De dood. Praat erover. Niet eroverheen.

De dooddoeners van Sire. Met hun laatste campagne “De dood. Praat erover. Niet eroverheen” willen ze goede gesprekken over de dood stimuleren.

Genetische modificatie

Obesitas als oplossing voor het voedselprobleem. Wetenschappers vonden een ongebruikelijke truc voor het telen van stevigere gewassen.

Mushroom boardroom

Psychedelica hebben niet per se een fantastische naam. Er hangt een zweem van wazigheid en rebellie omheen, van spiritualiteit en modderige thee.

Hunting for hedonia

Ons nieuwste onderzoek Pleasure Please gaat over directe behoeftebevrediging, intens geluk, verlangen naar gevaar en diepere zingeving.