Pak je toekomst
Jeanneke Scholtens, oprichter van Buro Zorro, is al jaren toonaangevend in de wereld van trendonderzoek. Ze schreef de spraakmakende boeken Holy Fuck en Roes, en heeft naast haar rol als toekomststrateeg en ondernemer ook ruime ervaring met interim management bij diverse bedrijven, zoals Hero en de Scholtens Groep.
Wat betekent trendwatching en hoe helpt het bedrijven om voorbereid te zijn?
We geloven in de kracht van interne medewerkers als sleutel tot meer succes in de toekomst. Daarom leren wij hen kijken als een trendwatcher, denken als een trendonderzoeker, en deze kennis implementeren als een trendexpert.
We trainen directies, teams en individuele professionals, op elk niveau en in elke sector, om deze toekomstgerichte skills zelf te leren en toe te passen in hun dagelijkse werkzaamheden. Zo krijgen zij grip op de toekomst van hun bedrijf, en zijn ze in staat echt het verschil te maken. Een vaardigheid die, zeker in de onzekere tijden van vandaag, voor veel duidelijkheid en houvast kan zorgen.
De kracht van trendwatchen
Trendwatching is vooruitkijken en signaleren wat relevant is voor jouw organisatie. Met onze methode leer je trends niet alleen herkennen, maar ook toepassen. Tijdens de trainingen ga je direct aan de slag met:
💡 Inspiratie: Leer waar je moet kijken en hoe je je trendantenne optimaal kunt afstemmen op relevante ontwikkelingen. Ontdek de juiste trendbronnen die je kunnen helpen bij het verzamelen van waardevolle inzichten, en ontwikkel de vaardigheden om signalen in de markt te spotten en te herkennen voordat ze mainstream worden.
🔎 Inzicht: Ontdek hoe je signalen kunt interpreteren. Leer de onderliggende betekenissen te doorgronden en herken patronen. Dit stelt je in staat om trends te analyseren en te duiden, waardoor je betere beslissingen kunt nemen.
🚀 Actie: Stel een concreet plan op om de trends die je hebt geïdentificeerd en geanalyseerd effectief te integreren in je strategie of dagelijkse praktijk. Dit plan helpt je niet alleen om proactief in te spelen op veranderingen, maar ook om groei en innovatie binnen je bedrijf of organisatie te realiseren.
Onze aanpak stelt jou en je bedrijf of organisatie in staat om trends niet alleen te herkennen, maar ze ook effectief te benutten voor innovatie en een toekomstbestendige strategie.
Nieuwsgierig geworden? Boek een trendwatchtraining.