Pak je toekomst

Toekomstonderzoek is niet gepatendeerd

Toekomstonderzoekers, futurologen en trendwatchers lijken over informatie te beschikken die geen ander heeft. Ze verbazen en verwonderen je met de nieuwste technologieën, gaafste voorbeelden en mooiste beelden. Natuurlijk is dit geen orakel- of science fictionwerk, maar hoe komen zij dan aan deze trendkennis?

Ons team bij Buro Zorro verzamelt dagelijks nieuwe woorden, graaft door kranten en tijdschriften voor nieuwe ideeën en concepten die ons opvallen, houdt de laatste cijfers van het CBS en CPB bij en zoekt naar koplopers, innovators, andersdenkenden en afwijkende meningen. Business innovaties en de nieuwste markt- en producttrends vormen samen antwoorden op veranderende behoeftes. We zijn op zoek naar waardeverschuivingen: wat gaan we belangrijk vinden, hoe veranderen de behoeftes van mensen? Want daar spelen organisaties, marketeers, reclamemakers, retailers, weer op in. En het leuke is, deze methodologie is te leren!

De afgelopen weken ging het team van Hero op zoek naar trendsignaleringen die voor hun vakgebied en klanten relevant zijn. Ze namen deel aan onze online trendtraining en kregen een dosis trendtheorie ook de tools om zelf met trends te werken; wat zijn trends? Hoe kun je trends spotten, de toekomst duiden en hoe kun je trends implementeren? Ze maakten hun eigen evidence wall om daarna samen nieuwe diensten en strategie uit te denken.

Het biedt nieuw perspectief en zorgt ervoor dat je met andere ogen naar jezelf, je werk en je omgeving kijkt. Het helpt je ontwikkelingen te duiden en deze toe te passen in je dienstverlening naar je klant, in productontwikkeling, marketingstrategie en je eigen wereldbeeld. Het helpt je team samen te werken aan morgen en vandaag de juiste beslissingen te nemen. Alleen samen maak je de toekomst!

Toekomstonderzoek is niet gepatenteerd, iedereen kan het met het juist gereedschap.

“Toekomstonderzoekers, futurologen en trendwatchers lijken over informatie te beschikken die geen ander heeft.”