Pak je toekomst

Trend merkstrategie

Wat hebben trends en merkstrategie met elkaar te maken? Alles! Als weet je waar mensen naar gaan verlangen, heb je de toekomst in handen. Trends bepalen jouw merkstrategie, maar hoe werk je met trends?

Hoe blijf je als merk relevant?  

Menselijke behoeftes veranderen door de tijd heen niet zozeer. We hebben altijd behoefte aan eten, drinken en seks, aan sociaal contact, erkenning en waardering, zelfontplooing en transcendentie, aan veiligheid en bescherming. De menselijke behoeftes in de pyramide van Maslow. Maar.. de verschijningsvorm verandert wel degelijk, door macrotrends als digitalisering en technologisering ziet menselijk sociaal contact er ineens heel anders uit. We swipen en klikken, vingertoppen strelen over schermen in plaats van over lijven en de metaverse belooft ons een immersieve hemel van online connectie. Onze online privacy vraagt om heel andere bescherming en de klimaatcrisis zorgt voor een heel ander gevoel van onveiligheid.

Trends en ontwikkelingen hebben direct invloed op onze behoeftes. Ze vragen om nieuwe waarden: we kijken anders naar duurzaamheid dan twintig jaar gleden. De geiten wollen sok heeft plaatsgemaakt voor de geengageerde burger. Wat doe je hier als merk mee? Hoe zorg je ervoor dat jouw merk relevant blijft en inspeelt op deze trends en behoeftes?

Het vraagt om gespecialiseerde trendkennis, om de hulp van trendexperts om te snappen welke trends opkomen, welke waarden hierdoor belangrijk worden en veranderen en bovendien hoe jij hierop kunt en moet inspelen. Een merk is zo goed als zijn laatste werk. En je laatste werk wordt beinvloed door trends, door behoeftes, door wat mensen belangrijk gaan vinden en gaan willen.

Zo leer je trends herkennen

Wil je als merk relevant blijven? Dan zul je trends moeten leren herkennen, duiden en toepassen. En dat leren wij je graag. Volg een merkstrategie sessie bij ons. Ontdek hier meer over.

Over Buro Zorro

Bij Buro Zorro geloven we in de kracht van interne medewerkers als sleutel tot meer succes in de toekomst. Mits zij kunnen kijken als een trendwatcher, denken als een trendonderzoeker, en implementeren als een trendexpert.

Daarom trainen wij interne directies, teams en individuele krachten, op elk niveau en in elke sector, om deze toekomstgerichte skills zelf te leren en direct toe te passen in hun dagelijkse werkzaamheden. Dat verrijkt hen niet alleen als professional, maar ook als mens. En stoomt hun organisaties klaar voor de wereld van morgen.

Nieuwsgierig geworden? Neem vrijblijvend contact met ons op.

“Buro Zorro leert professionals om met behulp van trendwatching en toekomstonderzoek trendsignalen te zien en herkennen. ”