Toekomstonderzoek is niet gepatenteerd - Buro Zorro

Toekomstonderzoek is niet gepatenteerd

Toekomstonderzoekers, futurologen en trendwatchers lijken over informatie te beschikken die geen ander heeft. Ze verbazen en verwonderen je met de nieuwste technologieën, gaafste voorbeelden en mooiste beelden. Natuurlijk is dit geen orakel- of science fictionwerk, maar hoe komen zij dan aan deze trendkennis?

Ons team bij Buro Zorro verzamelt dagelijks nieuwe woorden, graaft door kranten en tijdschriften voor nieuwe ideeën en concepten die ons opvallen, houdt de laatste cijfers van het CBS en CPB bij en zoekt naar koplopers, innovators, andersdenkenden en afwijkende meningen. Business innovaties en de nieuwste markt- en producttrends vormen samen antwoorden op veranderende behoeftes. We zijn op zoek naar waardeverschuivingen: wat gaan we belangrijk vinden, hoe veranderen de behoeftes van mensen? Want daar spelen organisaties, marketeers, reclamemakers, retailers, weer op in. En het leuke is, deze methodologie is te leren!

De afgelopen weken ging het team van Hero op zoek naar trendsignaleringen die voor hun vakgebied en klanten relevant zijn. Ze namen deel aan onze online trendtraining en kregen een dosis trendtheorie ook de tools om zelf met trends te werken; wat zijn trends? Hoe kun je trends spotten, de toekomst duiden en hoe kun je trends implementeren? Ze maakten hun eigen evidence wall om daarna samen nieuwe diensten en strategie uit te denken.

Het biedt nieuw perspectief en zorgt ervoor dat je met andere ogen naar jezelf, je werk en je omgeving kijkt. Het helpt je ontwikkelingen te duiden en deze toe te passen in je dienstverlening naar je klant, in productontwikkeling, marketingstrategie en je eigen wereldbeeld. Het helpt je team samen te werken aan morgen en vandaag de juiste beslissingen te nemen. Alleen samen maak je de toekomst!

Toekomstonderzoek is niet gepatenteerd, iedereen kan het met het juist gereedschap.

De afgelopen weken ging het team van Hero op zoek naar trendsignaleringen die voor hun vakgebied en klanten relevant zijn. Ze namen deel aan onze online trendtraining en kregen een dosis trendtheorie ook de tools om zelf met trends te werken; wat zijn trends? Hoe kun je trends spotten, de toekomst duiden en hoe kun je trends implementeren? Ze maakten hun eigen evidence wall om daarna samen nieuwe diensten en strategie uit te denken.

Het biedt nieuw perspectief en zorgt ervoor dat je met andere ogen naar jezelf, je werk en je omgeving kijkt. Het helpt je ontwikkelingen te duiden en deze toe te passen in je dienstverlening naar je klant, in productontwikkeling, marketingstrategie en je eigen wereldbeeld. Het helpt je team samen te werken aan morgen en vandaag de juiste beslissingen te nemen. Alleen samen maak je de toekomst!

More articles

Merkstrategie
18 april 2021
Bij Buro Zorro onderzoeken we niet alleen de toekomst, we passen deze ook toe om je merk toekomstbestendig te maken. Maar hoe doen we dat precies? We nemen je mee in onze aanpak om tot een f...
Hunting for Purpose
10 maart 2021
Ons onderzoek Pleasure Please gaat over directe behoeftebevrediging, intens geluk, verlangen naar gevaar en diepere zingeving en wat dit betekent voor merken. In een vierluik ga ik ook op Li...
Een kijkje in de toolkit van toekomstonderzoekers
23 februari 2021
Buro Zorro exploreert en ontwerpt de toekomst. We geloven dat we ons op de toekomst kunnen voorbereiden en hem zelfs mede kunnen vormgeven. We schetsen hierom potentiële toekomsten en denken...
Intiem geluid
10 februari 2021
Zou jij…. je Netflix verslaving terzijde schuiven om je over te geven aan de knisperende geluiden van ASMR? Stop je oordopjes zo diep mogelijk in je oren, ga lekker liggen en sluit je ogen.
De daad met draad
10 februari 2021
Gelukzalig zet je je bril af. Mark was alles wat je hoopte. En dat orgasme! Het licht prikt aan je ogen. De sensoren van je pak zitten vastgezogen aan je huid. Je wringt je in een onhandige ...
Een shotje genot
10 februari 2021
Zou jij…. genieten van een shotje neurostimulatie? Een directe brein boost om je een lekker gevoel te geven, om je te ontspannen of juist energie te geven. Nu we alcohol, koolhydraten en sig...
Hunting for danger
10 februari 2021
Heb jij ook zo’n trek in verboden vruchten? Wil je ’s avonds na negenen de straat op rennen en vuurwerk afsteken, stiekem een fles whisky leegdrinken met vrinden, een gram coke naar binnen t...
Hunting for happiness
10 februari 2021
We zoeken naar geluk in de liefde, in vriendschappen, in betekenisgeving, in religie, in de natuur, in de kunst. In onszelf. We roepen massaal om precies 00.00 op 1 januari ‘gelukkig nieuw j...
Hunting for hedonia
10 februari 2021
Ons nieuwste onderzoek Pleasure Please gaat over directe behoeftebevrediging, intens geluk, verlangen naar gevaar en diepere zingeving. In dit eerste deel een sneak preview op de toekomst va...
Weerbaar wonen (ook na de pandemie)
10 februari 2021
Sinds de uitbraak van het coronavirus is de interesse naar bunkers sterk gestegen; de bunkerbouwers van Atlas Survival Shelters krijgen aanvragen van over de hele wereld.
Een ode aan digitale mode
10 februari 2021
Kleding is voor veel van ons een belangrijk onderdeel van onze identiteit. Of beter gezegd: identiteiten, want in deze moderne samenleving vinden we steeds opnieuw uit wie we zijn.
Toekomstonderzoek is niet gepatenteerd
10 februari 2021
Toekomstonderzoekers, futurologen en trendwatchers lijken over informatie te beschikken die geen ander heeft. Ze verbazen en verwonderen je met de nieuwste technologieën, gaafste voorbeelden...
Het genot van geven
10 februari 2021
Geven, recyclen, bomen planten of een digitaal mandje vol met goede deals? De Amerikaanse koopjestraditie Black Friday heeft zich de afgelopen jaren in de Nederlandse cultuur genesteld en vo...
Leave a Comment