Hoe ziet jullie branche er over vijf of tien jaar uit? Welke behoeften komen er op waar jullie bedrijf of merk op moet inspelen? En welke ontwikkelingen kunnen jullie organisatie voor nieuwe uitdagingen stellen? Hoewel de toekomst vaak abstract en onvoorspelbaar klinkt, kan trendonderzoek je organisatie voorbereiden op wat er komen gaat. Door trends in kaart te brengen krijg je zicht op ontwikkelingen die de komende jaren een rol gaan spelen. Dit biedt een sterke basis voor bijvoorbeeld product- en conceptontwikkeling en voor strategische vraagstukken. Zo blijft jouw bedrijf van betekenis te voor klant, medewerker, aandeelhouder en maatschappij.
Trendwatchen is een manier van kijken en denken en met het juiste gereedschap kan iedereen het leren. In de trendtraining leren we jouw team de methodiek van trendwatchen en trendimplementatie voor een wendbare, toekomstgerichte organisatie. Leren trendwatchen is relevant voor elke medewerker in de organisatie: van R&D tot HR, marketing en sales tot directie. In de training leert je team trendsignalen te herkennen, een bredere blik te ontwikkelen, verder te kijken dan dagtaken, maandomzet en jaardoelstellingen en zo de toekomst het bedrijf binnen te brengen.