Aantal trainingsdagen:
Pak je toekomst
Merkstrategie
Klaar voor de toekomst
Onze trainingen
Merkstrategie sessie
In een Merkstrategie sessie duiken we diep jouw merk, reputatie, strategie en organisatie in, we evalueren en herformuleren. Daarvoor kijken we van buiten naar binnen en binnen naar buiten. We onderzoeken hoe je met de huidige tijdgeest en het scala aan innovaties en ontwikkelingen impact kunt maken, waardengedreven kunt opereren én strategische keuzes maakt voor de toekomst.
Onze aanpak
Een sterke strategie geeft antwoord op de volgende vragen: Wie ben je? Waar ga je voor? Waar sta je voor? Waar geloof je in? Hoe maak je, wat je belangrijk vindt, waar? En hoe communiceer je dat? In de interactieve merksessie gaan we samen op zoek naar de merkrelevantie, visie en missie en doelgroep. Ook zetten we een sterke merkpersoonlijkheid en -positionering neer. We stellen samen vast waar het merk voor staat, welke waarden bepalend zijn, welke trends leidend zijn en wat jullie willen bereiken met de nieuwe strategie.
Interactief
De merksessie is een organisch geheel. Samen met jou gaan we de diepte in en bepalen we waar jouw merk voor staat. Wanneer we de merkstrategie hebben opgesteld, is het tijd voor de volgende stap. Samen met onze brand strategen geven we de nieuwe strategie een passende visuele identiteit. We creëren een look & feel die perfect aansluit bij de identiteit, doelen en de relevantie van je merk, en ontwikkelen communicatieconcepten en marketingstrategieën. Zo blijft je merk relevant. Lees hier meer over in deze column van Jeanneke.
Voor wie?
Ieder bedrijf heeft een duidelijke merkstrategie nodig om koers te bepalen en vooruit te kunnen. Deze sessie is voor iedereen die richting wil geven aan het merk of bedrijf waar je werkzaam bent. De Merkstrategie sessie wordt gehouden met de mensen die het dichtst bij het merk staan, bijvoorbeeld de brand manager, strateeg, marketeer en CEO.
Visie en keuzes voor de toekomst
Na afloop
√
Heb je een toekomstbestendige merkstrategie met relevantie, gedeelde visie, missie, merkbelofte, doelgroep en focus.
√
Zijn jouw kernwaarden, merkwaarden en trendwaarden gecreëerd
√
Heb je een trendanalyse waardoor je concurrenten voor bent.
√
Weet je de koers, die je samen met ons en je team hebt uitgezet en kunt volgen.
√
Zit je vol inspiratie en nieuwe inzichten in de tijdgeest.
√
Ben je een Zorro, en krijg je vele voordelen! Bekijk ze hier:
Praktisch
1
Duur trainingsdag:
7 uur
inclusief 1 uur lunchpauze
Tijd:
10.00 - 17.00
Andere tijden in overleg
Locatie training:
In company
óf op locatie in het inspirerende kantoor van Buro Zorro op Geert Scholtenslaan 10 in Wognum (20 minuten boven Amsterdam)
Wil jij leren vooruitdenken en de groeipotentie van het bedrijf in beeld brengen? Breid de Merkstrategie sessie dan uit met een toekomststrategie sessie. We leren hoe je jouw bedrijf toekomstbestendig maakt.
Naast kern- en merkwaarden, ook trendwaarden
Je gelooft in het merk waar je voor werkt. Je ademt de fundamentele waarden en weet precies wat je in de etalage zet. En toch kriebelt er iets. Vogue publiceert digitale outfits voor onze alterego’s in alternatieve realiteiten, online zie je drankje na drankje – zonder alcohol maar met botanische bedwelming, je dagcrème bestrijdt luchtvervuiling en je kinderen spelen met genderneutrale Lego. Hoe pas je deze innovaties toe op jouw merk? Welke zijn relevant en welke niet? Ontdek je trendwaarden. Lees hier meer over deze waarden.
Tip om je trendwaarden te ontdekken:
er zijn eindeloos veel waardenwoorden denkbaar. Download hier onze waardenlijst om je op weg te helpen.
Doorleren
Heb je de merksessie afgerond en wil je graag meer leren over trendwatching? Volg dan één van onze andere trainingen: ‘Trendwatcher in a Day’, ‘Trendwatch Tweedaagse’. Of meld je aan voor de uitgebreide training ‘Trendexpert at work’, waarin je leert hoe je trends ook daadwerkelijk toepast in je werk of bedrijf. Neem contact op om de aanvullende mogelijkheden te bespreken.
Wil je thuis nog meer oefenen? Of je collega’s of vrienden uitdagen ook met trendwatching aan de slag te gaan? Bestel dan ons Trendspel: een leuke manier om een business-idee, marketingstrategie, nieuw product of bestaande dienst toekomstbestendig te maken.
Reviews
“BURO ZORRO heeft ons tijdens de trendsessie uitgedaagd om in het brein van onze fan te duiken. Geïnspireerd door trends en inspirerende voorbeelden hebben we daarmee handvaten gekregen om dit toe te passen op Buddha to Buddha. Even stilstaan bij: wat drijft een consument nou echt, goed om de dagelijkse aannames los te laten en bezig te zijn met het echt authentieke verhaal van Buddha to Buddha.”
IRIS SCHENK
Marketing manager Buddha to Buddha
“We weten wat we wilden, maar konden er nog geen richting aan geven. Door Jeanneke hebben wij bouwstenen waar we onze merkstrategie aan op kunnen hangen. Super blij mee. Zij luistert, vangt op, stelt vragen en komt terug met spot on taalgebruik. Wij zijn verrast door haar creatieve taal en de output.”
MARLEEN DOODEMAN
APK Groep B.V.
Deze partijen gingen je voor
Ben jij klaar om toekomstbestendig te worden?
Onze trainers
Jeanneke Scholtens
Jeanneke Scholtens, oprichter van Buro Zorro, is al jaren toonaangevend in de wereld van trendonderzoek. Ze schreef de spraakmakende boeken Holy Fuck en Roes, en heeft naast haar rol als toekomststrateeg en ondernemer ook ruime ervaring met interim management bij diverse bedrijven, zoals Hero en de Scholtens Groep.
Met Buro Zorro wil Jeanneke organisaties en bedrijven helpen om zich voor te bereiden op de toekomst. Haar methodologie is er dan ook op gericht om teams niet alleen te leren kijken en denken als een trendwatcher, maar ook daadwerkelijk trends te leren implementeren in de uitdagingen van vandaag. Dit maakt haar een waardevolle trainer en sparringpartner voor zowel MKB als directieteams van grote ondernemingen.
Eugenie van de Poll
Eugenie van de Poll is naast trainer bij Buro Zorro ook merkstrateeg met veel ervaring in het bedrijfsleven, van start up tot corporate. Haar drijfveer? Mensen en merken helpen weer zin en vertrouwen te krijgen in de toekomst, met de juiste focus en energie. Zodat werken niet alleen makkelijker wordt, maar ook leuker! Dat begint bij begrijpen wie je bent, waar je voor staat én welke richting je op moet. Trendwatching is wat Eugenie betreft dan ook een waardevolle toevoeging voor iedereen die strategische keuzes moet maken in zijn bedrijf of organisatie.