Aantal trainingsdagen:
Pak je toekomst
Toekomststrategie sessie
Leer toekomstbestendig ondernemen
Onze trainingen
Toekomststrategie sessie
Deze sessie is een op maat gemaakte dag die is ontworpen om richting te geven en concrete stappen te maken voor jouw bedrijf of organisatie. Het is een interactieve sessie waarin we jou (en je team) leren vooruitkijken. We creëren met behulp van verschillende methodologieën een ijzersterke visie. Hierdoor komt de gewenste toekomst voor jouw organisatie, team en individu snel dichterbij.
Onze aanpak
We gaan samen op zoek naar trends en ontwikkelingen die van invloed zijn op jouw bedrijf of merk. Door middel van de methode backcasting schetsen we een gewenst toekomstbeeld, een stip op de horizon en de weg ernaartoe en welke stappen leiden tot die toekomst. Via scenariodenken onderzoeken we diverse mogelijke toekomstscenario’s afgestemd op jouw vraag en de fase waarin jouw organisatie zich bevindt. Dit kunnen bijvoorbeeld scenario’s zijn gericht op groei of krimp, overname of fusie, opvolging of verbreding/versmalling van de markt. Zo kun jij heldere en realistische doelstellingen formuleren voor een toekomstgerichte aanpak.
Voor wie?
De Toekomststrategie sessie is voor iedereen die vooruit wil kijken met het merk of bedrijf om zo de juiste doelstellingen te kunnen formuleren. De Toekomststrategie sessie wordt samen gedaan met de mensen die het dichtst bij het bedrijf of de organisatie staan, bijvoorbeeld de brand manager, strateeg, marketeer en CEO.
Maak jouw bedrijf of organisatie toekomstbestendig
Na afloop
√
Heb je scenario’s in beeld voor de toekomst van de organisatie en jezelf.
√
Heb je een gewenst toekomstbeeld aan de hand van backcasting.
√
Heb je de huidige toestand (‘ist’) en de gewenste toestand (‘soll’) geformuleerd.
√
Heb je een concreet stappenplan.
Praktisch
1
Duur trainingsdag:
7 uur
inclusief 1 uur lunchpauze
Tijd:
10.00 - 17.00
Andere tijden in overleg
Locatie training:
In company
óf op locatie in het inspirerende kantoor van Buro Zorro op Geert Scholtenslaan 10 in Wognum (20 minuten boven Amsterdam)
Zonder duidelijke merkstrategie, geen toekomststrategie. Bepaal de waarde, visie en doelgroep van jouw bedrijf en creëer een toekomstbestendig merk of organisatie door middel van de Merkstrategie sessie. Samen met jou en je team zetten we een sterke merkpersoonlijkheid en -positionering neer.
Deze partijen gingen je voor
Ben jij klaar om toekomstbestendig te worden?
Onze trainers
Jeanneke Scholtens
Jeanneke Scholtens, oprichter van Buro Zorro, is al jaren toonaangevend in de wereld van trendonderzoek. Ze schreef de spraakmakende boeken Holy Fuck en Roes, en heeft naast haar rol als toekomststrateeg en ondernemer ook ruime ervaring met interim management bij diverse bedrijven, zoals Hero en de Scholtens Groep.
Met Buro Zorro wil Jeanneke organisaties en bedrijven helpen om zich voor te bereiden op de toekomst. Haar methodologie is er dan ook op gericht om teams niet alleen te leren kijken en denken als een trendwatcher, maar ook daadwerkelijk trends te leren implementeren in de uitdagingen van vandaag. Dit maakt haar een waardevolle trainer en sparringpartner voor zowel MKB als directieteams van grote ondernemingen.
Eugenie van de Poll
Eugenie van de Poll is naast trainer bij Buro Zorro ook merkstrateeg met veel ervaring in het bedrijfsleven, van start up tot corporate. Haar drijfveer? Mensen en merken helpen weer zin en vertrouwen te krijgen in de toekomst, met de juiste focus en energie. Zodat werken niet alleen makkelijker wordt, maar ook leuker! Dat begint bij begrijpen wie je bent, waar je voor staat én welke richting je op moet. Trendwatching is wat Eugenie betreft dan ook een waardevolle toevoeging voor iedereen die strategische keuzes moet maken in zijn bedrijf of organisatie.