Buro Zorro - Trend Tweedaagse

Pak je toekomst

Trend Tweedaagse

Leer denken als een trendonderzoeker
Buro Zorro pijltje

Onze trainingen

Trend Tweedaagse

De Trend Tweedaagse is de leukste en snelste manier om de belangrijkste uitgangspunten van het trendwatch-vak te leren en zo zelf als trendonderzoeker aan de slag te gaan.

Tijdens de Trend Tweedaagse leer je kijken en spotten als een trendwatcher, maar ook zelf in te zoomen op de betekenis ervan. Wat betekenen de signalen? Wat zeggen ze over de tijd waarin we leven en de veranderende waarden en behoeftes die ontstaan?

Onze aanpak

De Trend Tweedaagse leert je inzien waarom trends zo belangrijk zijn, wat je ermee kunt en hoe ze je helpen om goede beslissingen te maken. Met de kennis en inzichten die je tijdens deze training opdoet, ben je straks in staat op geheel eigen kracht als trendonderzoeker aan de slag te gaan in jouw bedrijf of organisatie. En zo al je collega’s te voorzien van waardevolle inzichten voor de toekomst.

Trend Tweedaagse

Dag 1

Focus: Inspiratie

De eerste dag van de Trend Tweedaagse staat, net als de Trendwatcher in a day training, volledig in het teken van het leren kijken als een trendwatcher. 

We starten hiervoor met een flinke dosis trendtheorie, leren je werken volgens de DESTEP analyse, gebruik te maken van horizon scans, en verschillende trendniveaus van elkaar te onderscheiden (macrotrends, mensen-trends en markttrends). Zo leer je waar je moet kijken, hoe je patronen herkent, en welke trendbronnen je moet volgen.

Dag 2

Focus: Inzicht

De tweede dag gaan we een stap verder. Je hebt op dag één al de nodig inspiratie opgedaan en zult nu op zoek gaan naar bruikbare inzichten: waarom zijn deze trends juist nu zichtbaar? Wat vertellen de signalen je? En hoe kun je de inzichten die je eruit haalt toepassen in jouw werk of bedrijf? We maken hierbij gebruik van trendanalyse en diverse tools, zoals ons trendcanvas, clustercanvas en de waardentool.

Voor wie?

De Trend Tweedaagse is geschikt voor teams, professionals of directies die op zoek zijn naar inspiratie en inzichten om hun strategieën, innovaties of campagnes op te baseren. Omdat trainees tijdens deze training niet alleen leren trends te spotten, maar ze ook zelf begrijpen en zo relevante inzichten opdoen, zijn zij in staat na deze training zelfstandig als toekomstonderzoeker in hun bedrijf aan de slag te gaan.

Nadenken over de toekomst geeft je keuzes en sturing

Na afloop

Heb je alle kennis om trends te signaleren en te begrijpen

Kun je als trendonderzoeker opereren in jouw bedrijf

Zit je vol inspiratie en nieuwe inzichten in de tijdgeest van nu

Ben je een Zorro, en krijg je vele voordelen! Bekijk ze hier.

Praktisch

Aantal trainingsdagen:

2

Duur trainingsdag:

7 uur

inclusief 1 uur lunchpauze

Tijd:

10.00 - 17.00

Andere tijden in overleg

Locatie training:

In company

óf op locatie in het inspirerende kantoor van Buro Zorro op Geert Scholtenslaan 10 in Wognum (20 minuten boven Amsterdam)

Trendwatcher Tweedaagse
Club Zorro trendnieuws

Tip voor beginnende trendwatchers:

niet elke bron is een juiste. Download hier onze tips voor goede trendbronnen.

Doorleren

Heb je de training ‘Trend Tweedaagse’ gedaan en wil je graag doorleren? Meld je dan aan voor de extended trainingsdagen uit het traject ‘Trendexpert at work’, waarin je leert hoe je trends concreet toepast in je werk of bedrijf. Neem contact op om de aanvullende mogelijkheden te bespreken.

Wil je thuis nog meer oefenen? Of je collega’s of vrienden uitdagen ook met trendwatching of trendonderzoek aan de slag te gaan? Bestel dan ons Trendspel: een leuke manier om een business-idee, marketingstrategie, nieuw product of bestaande dienst toekomstbestendig te maken.

Reviews

“Je wordt op een prettige manier aan het werk gezet en het levert leuke en open gesprekken op over welke trends er in de samenleving gaande zijn en wat deze voor impact hebben op je organisatie. Met de hulpmiddelen van o.a. de trendcanvas maak je in korte tijd stappen in het maken van een strategisch plan.”

 

ERNA WINTERS
Directeur ABC huis

Trainer Trend Tweedaagse

Ben jij klaar om toekomstbestendig te worden?

Onze trainers

Jeanneke Scholtens Buro Zorro

Jeanneke Scholtens

Jeanneke Scholtens, oprichter van Buro Zorro, is al jaren toonaangevend in de wereld van trendonderzoek. Ze schreef de spraakmakende boeken Holy Fuck en Roes, en heeft naast haar rol als toekomststrateeg en ondernemer ook ruime ervaring met interim management bij diverse bedrijven, zoals Hero en de Scholtens Groep.

Met Buro Zorro wil Jeanneke organisaties en bedrijven helpen om zich voor te bereiden op de toekomst. Haar methodologie is er dan ook op gericht om teams niet alleen te leren kijken en denken als een trendwatcher, maar ook daadwerkelijk trends te leren implementeren in de uitdagingen van vandaag. Dit maakt haar een waardevolle trainer en sparringpartner voor zowel MKB als directieteams van grote ondernemingen.

linkedin zorro
Kim Timmer Buro Zorro

Kim Timmer

Innovatietrainer Kim Timmer ziet verbindingen waar een ander ze niet ziet, is creatief, en inspireert als de beste. Zo leert ze ondernemers en andere sleutelfiguren in organisaties met andere ogen naar henzelf en de wereld kijken.

Kim is opgeleid als museoloog, experience designer en trendwatcher. Haar liefde voor beeldende kunst zie je dan ook veel terug in haar trainingen; ze vormen een constante inspiratiebron in haar werk.

linkedin zorro
Lynn de Munnik

Lynn de Munnik

Lynn de Munnik is onze jongste trainer van het team. Ze is een bekwaam trendanalyste die je trends leert begrijpen en duiden als geen ander. Lynn heeft meegewerkt aan het spraakmakende boek Holy Fuck en is sindsdien een onmisbare kracht bij Buro Zorro. Ze is afgestudeerd als trend researcher & concept creator en is bovenal ontwerper van gewenste toekomsten. Wekelijks lees je trendartikelen van haar hand en zie je haar trendinspiraties terug op onze site.

Femke Verspaget

Femke Verspaget

Femke Verspaget is naast onze vaste designer ook trend hunter voor onze onderzoeken. Ze is snel van geest, heeft een sterk gevoel voor beeldtaal, kan goed met deadlines overweg en weet als de beste hoe je een trend naar design, materiaal of kleur vertaalt. Vraagt een trendtraining om ondersteundende design-skills? Dan maken we met veel plezier gebruik van Femke’s kennis en talent.

Eugenie van de Poll

Eugenie van de Poll

Eugenie van de Poll is naast trainer bij Buro Zorro ook merkstrateeg met veel ervaring in het bedrijfsleven, van start up tot corporate. Haar drijfveer? Mensen en merken helpen weer zin en vertrouwen te krijgen in de toekomst, met de juiste focus en energie. Zodat werken niet alleen makkelijker wordt, maar ook leuker! Dat begint bij begrijpen wie je bent, waar je voor staat én welke richting je op moet. Trendwatching is wat Eugenie betreft dan ook een waardevolle toevoeging voor iedereen die strategische keuzes moet maken in zijn bedrijf of organisatie.

Inschrijven toekomstnieuws Buro Zorro nieuwsbrief