Buro Zorro - Trend Tweedaagse

Pak je toekomst

Trend Tweedaagse

Leer denken als een trendonderzoeker
Buro Zorro pijltje

Onze trainingen

Trend Tweedaagse

De Trend Tweedaagse is de leukste en snelste manier om de belangrijkste uitgangspunten van het trendwatch-vak te leren en zo zelf als trendonderzoeker aan de slag te gaan.

Tijdens de Trend Tweedaagse leer je kijken en spotten als een trendwatcher, maar ook zelf in te zoomen op de betekenis ervan. Wat betekenen de signalen? Wat zeggen ze over de tijd waarin we leven en de veranderende waarden en behoeftes die ontstaan?

“Je wordt op een prettige manier aan het werk gezet. Met de hulpmiddelen van o.a. het trendcanvas maak je in korte tijd stappen in het maken van een strategisch plan.” - Erna Winters, directeur ABC huis

Onze aanpak

De Trend Tweedaagse leert je inzien waarom trends zo belangrijk zijn, wat je ermee kunt en hoe ze je helpen om goede beslissingen te maken. Met de kennis en inzichten die je tijdens deze training opdoet, ben je straks in staat op geheel eigen kracht als trendonderzoeker aan de slag te gaan in jouw bedrijf of organisatie. En zo al je collega’s te voorzien van waardevolle inzichten voor de toekomst.

Trend Tweedaagse

Dag 1

Focus: Inspiratie

De eerste dag van de Trend Tweedaagse staat, net als de Trendwatcher in a day training, volledig in het teken van het leren kijken als een trendwatcher. 

We starten hiervoor met een flinke dosis trendtheorie, leren je werken volgens de DESTEP analyse, gebruik te maken van horizon scans, en verschillende trendniveaus van elkaar te onderscheiden (macrotrends, mensen-trends en markttrends). Zo leer je waar je moet kijken, hoe je patronen herkent, en welke trendbronnen je moet volgen.

Dag 2

Focus: Inzicht

De tweede dag gaan we een stap verder. Je hebt op dag één al de nodig inspiratie opgedaan en zult nu op zoek gaan naar bruikbare inzichten: waarom zijn deze trends juist nu zichtbaar? Wat vertellen de signalen je? En hoe kun je de inzichten die je eruit haalt toepassen in jouw werk of bedrijf? We maken hierbij gebruik van trendanalyse en diverse tools, zoals ons trendcanvas, clustercanvas en de waardentool.

Voor wie?

De Trend Tweedaagse is geschikt voor teams, professionals of directies die op zoek zijn naar inspiratie en inzichten om hun strategieën, innovaties of campagnes op te baseren. Omdat trainees tijdens deze training niet alleen leren trends te spotten, maar ze ook zelf begrijpen en zo relevante inzichten opdoen, zijn zij in staat na deze training zelfstandig als toekomstonderzoeker in hun bedrijf aan de slag te gaan.

Nadenken over de toekomst geeft je keuzes en sturing

Na afloop

Heb je alle kennis om trends te signaleren en te begrijpen

Kun je als trendonderzoeker opereren in jouw bedrijf

Zit je vol inspiratie en nieuwe inzichten in de tijdgeest van nu

Ben je een Zorro, en krijg je vele voordelen! Bekijk ze hier.

Praktisch

Aantal trainingsdagen:

2

Duur trainingsdag:

7 uur

inclusief 1 uur lunchpauze

Tijd:

10.00 - 17.00

Andere tijden in overleg

Locatie training:

In company

óf op locatie in het inspirerende kantoor van Buro Zorro op Geert Scholtenslaan 10 in Wognum (20 minuten boven Amsterdam)

Trendwatcher Tweedaagse
Club Zorro trendnieuws

Tip voor beginnende trendwatchers:

niet elke bron is een juiste. Download hier onze tips voor goede trendbronnen.

Doorleren

Heb je de training ‘Trend Tweedaagse’ gedaan en wil je graag doorleren? Meld je dan aan voor de extended trainingsdagen uit het traject ‘Trendexpert at work’, waarin je leert hoe je trends concreet toepast in je werk of bedrijf. Neem contact op om de aanvullende mogelijkheden te bespreken.

Wil je thuis nog meer oefenen? Of je collega’s of vrienden uitdagen ook met trendwatching of trendonderzoek aan de slag te gaan? Bestel dan ons Trendspel: een leuke manier om een business-idee, marketingstrategie, nieuw product of bestaande dienst toekomstbestendig te maken.

Meer reviews

“Het leuke van de training is dat je breed naar alle trends kijkt, maar aan het einde van de dag wel met een concreet idee voor een project de deur uitgaat.”

WERKSAAM WESTFRIESLAND 

”Door trendwatching ben je wendbaarder, zie en pak je kansen eerder, kun je gevalideerde keuzes maken en je succes vergroten.”

JANINE FEIKES 
Winkeleigenaresse van Huis van Middenmeer

“De trainingsdag was verassend en op een niet alledaagse locatie. Je wordt heel goed meegenomen in het verhaal en het gedachtegoed achter trends. Met als gevolg dat je nieuwsberichten met een andere bril bekijkt; je ziet de trends in een bredere context.”

LENDA BRUIN 
Strategisch Manager bij MET Dijk en Waard

“De lezing en interactieve workshop daagde iedereen uit om eigen aannames en overtuigingen ter discussie te stellen en zich af te vragen welke rol wij willen spelen in het vormgeven van de toekomst. Dit leverde levendige en soms diepgaande discussies in de groepen met als resultaat aantal hele bijzondere (nieuwe) concepten.”

MILENA JOVANOVIC
Design Manager bij architectenbureau Proof of the sum

Trainer Trend Tweedaagse

Ben jij klaar om toekomstbestendig te worden?

Onze trainers

Jeanneke Scholtens Buro Zorro

Jeanneke Scholtens

Jeanneke Scholtens, oprichter van Buro Zorro, is al jaren toonaangevend in de wereld van trendonderzoek. Ze schreef de spraakmakende boeken Holy Fuck en Roes, en heeft naast haar rol als toekomststrateeg en ondernemer ook ruime ervaring met interim management bij diverse bedrijven, zoals Hero en de Scholtens Groep.

Met Buro Zorro wil Jeanneke organisaties en bedrijven helpen om zich voor te bereiden op de toekomst. Haar methodologie is er dan ook op gericht om teams niet alleen te leren kijken en denken als een trendwatcher, maar ook daadwerkelijk trends te leren implementeren in de uitdagingen van vandaag. Dit maakt haar een waardevolle trainer en sparringpartner voor zowel MKB als directieteams van grote ondernemingen.

linkedin zorro
Eugenie van de Poll

Eugenie van de Poll

Eugenie van de Poll is naast trainer bij Buro Zorro ook merkstrateeg met veel ervaring in het bedrijfsleven, van start up tot corporate. Haar drijfveer? Mensen en merken helpen weer zin en vertrouwen te krijgen in de toekomst, met de juiste focus en energie. Zodat werken niet alleen makkelijker wordt, maar ook leuker! Dat begint bij begrijpen wie je bent, waar je voor staat én welke richting je op moet. Trendwatching is wat Eugenie betreft dan ook een waardevolle toevoeging voor iedereen die strategische keuzes moet maken in zijn bedrijf of organisatie.