Aantal trainingsdagen:
Pak je toekomst
Trendwatcher in a day
Leer kijken als een trendwatcher

Onze trainingen
Trendwatcher in a day
Trendwatcher in a day is een eendaagse training bomvol inspiratie en handige tools om te leren kijken als een trendwatcher.
Deze training bied je nieuwe perspectieven en zorgt ervoor dat je met andere ogen naar je eigen werk en omgeving kijkt. Een skill die je de rest van je leven kunt inzetten, waar en wanneer dan ook. Want, wie eenmaal kijkt als een trendwatcher, zal altijd trendsignalen kunnen herkennen en op waarde kunnen schatten.
“Trendwatcher in a day biedt je een lifetime blik naar buiten. Wij hebben met ons MT en middenkader de training gevolgd. Een superleuke ervaring die je niet meer loslaat. Trendwatchen gaat in je genen zitten.” - Marjolijn Dölle directeur van Werksaam
Onze aanpak
Tijdens Trendwatcher in a day leer je hoe je zelf innovaties en trendsignalen spot om zo de nieuwste (consumenten) behoeftes te kunnen ontdekken. Hiervoor moet je wel eerst weten waar je moet kijken, hoe je patronen herkent, en welke trendbronnen je moet volgen.

Focus - Inspiratie
We starten deze trainingsdag daarom met een flinke dosis trendtheorie, leren je werken volgens de DESTEP analyse, gebruik te maken van horizon scans, en verschillende trendniveaus van elkaar te onderscheiden (macrotrends, mensen-trends en markttrends). Maar dat is niet alles. We gaan ook de diepte in over de betekenis van onze ontdekkingen: wat zeggen zij over de huidige tijdgeest? Welke veranderingen geven zij bloot? En waar zullen mensen straks naar verlangen?
Voor wie?
De Trendwatcher in a day training wordt vaak ingezet als inspiratie- en innovatiedag voor teams in bedrijven die op zoek zijn naar inspiratie voor innovaties of nieuwe (marketing of employer branding) campagnes. Maar ook directies, managers of professionals die benieuwd zijn naar de waarde van trendwatching voor de toekomst van hun bedrijf, kunnen deze belangrijke basiskennis van het trendwatchen de rest van hun leven dankbaar en met veel plezier inzetten in hun werk, of privé.
Open je trendantennes en verruim je blik
Na afloop
√
Heb je alle kennis om trends te signaleren
√
Kun je jouw trendwatch-skills inzetten voor jouw organisatie
√
Zit je vol inspiratie en nieuwe inzichten in de tijdgeest van nu
√
Ben je een Zorro, en krijg je vele voordelen! Bekijk ze hier:
Praktisch
1
Duur trainingsdag:
7 uur
inclusief 1 uur lunchpauze
Tijd:
10.00 - 17.00
Andere tijden in overleg
Locatie training:
In company
óf op locatie in het inspirerende kantoor van Buro Zorro op Geert Scholtenslaan 10 in Wognum (20 minuten boven Amsterdam)


Tip voor beginnende trendwatchers:
niet elke bron is een juiste. Download hier onze tips voor goede trendbronnen.
Doorleren
Heb je de training ‘Trendwatcher in a day’ gedaan en wil je graag meer leren? Volg dan een extra dag uit de training ‘Trendwatch Tweedaagse’. Zo leer je naast trends signaleren, ook trends begrijpen en analyseren. Of meld je aan voor de uitgebreide training ‘Trendexpert at work’, waarin je leert hoe je trends ook daadwerkelijk toepast in je werk of bedrijf. Neem contact op om de aanvullende mogelijkheden te bespreken.
Wil je thuis nog meer oefenen? Of je collega’s of vrienden uitdagen ook met trendwatching aan de slag te gaan? Bestel dan ons Trendspel: een leuke manier om een business-idee, marketingstrategie, nieuw product of bestaande dienst toekomstbestendig te maken.
Meer reviews
“BURO ZORRO heeft ons tijdens de trendsessie uitgedaagd om in het brein van onze fan te duiken. Geïnspireerd door trends en inspirerende voorbeelden hebben we daarmee handvaten gekregen om dit toe te passen op Buddha to Buddha. Even stilstaan bij: wat drijft een consument nou echt, goed om de dagelijkse aannames los te laten en bezig te zijn met het echt authentieke verhaal van Buddha to Buddha.”
IRIS SCHENK
Marketing manager Buddha to Buddha

Ben jij klaar om toekomstbestendig te worden?
Onze trainers

Jeanneke Scholtens
Jeanneke Scholtens, oprichter van Buro Zorro, is al jaren toonaangevend in de wereld van trendonderzoek. Ze schreef de spraakmakende boeken Holy Fuck en Roes, en heeft naast haar rol als toekomststrateeg en ondernemer ook ruime ervaring met interim management bij diverse bedrijven, zoals Hero en de Scholtens Groep.
Met Buro Zorro wil Jeanneke organisaties en bedrijven helpen om zich voor te bereiden op de toekomst. Haar methodologie is er dan ook op gericht om teams niet alleen te leren kijken en denken als een trendwatcher, maar ook daadwerkelijk trends te leren implementeren in de uitdagingen van vandaag. Dit maakt haar een waardevolle trainer en sparringpartner voor zowel MKB als directieteams van grote ondernemingen.

Eugenie van de Poll
Eugenie van de Poll is naast trainer bij Buro Zorro ook merkstrateeg met veel ervaring in het bedrijfsleven, van start up tot corporate. Haar drijfveer? Mensen en merken helpen weer zin en vertrouwen te krijgen in de toekomst, met de juiste focus en energie. Zodat werken niet alleen makkelijker wordt, maar ook leuker! Dat begint bij begrijpen wie je bent, waar je voor staat én welke richting je op moet. Trendwatching is wat Eugenie betreft dan ook een waardevolle toevoeging voor iedereen die strategische keuzes moet maken in zijn bedrijf of organisatie.

Femke Verspaget
Femke Verspaget is naast onze vaste designer ook trend hunter voor onze onderzoeken. Ze is snel van geest, heeft een sterk gevoel voor beeldtaal, kan goed met deadlines overweg en weet als de beste hoe je een trend naar design, materiaal of kleur vertaalt. Vraagt een trendtraining om ondersteundende design-skills? Dan maken we met veel plezier gebruik van Femke’s kennis en talent.