Hét buro voor de toekomst
Lezing + workshop
Trends 2021-2025
Wil jij weten wat er de komende jaren speelt in het brein van je klant? En vraag jij je ook af hoe je meer genot in je product of dienst verpakt? Laat je inspireren door de consumententrends van 2021-2025.

Het zijn sensationele tijden. Wat heeft de toekomst voor ons in petto als we de meeste genotsmiddelen van ons lijstje strepen in het kader van onze gezonde levensstijl? We jagen genot, euforie, geluk en zingeving na. We stoppen van alles in onze mond en in ons brein om dit weer te vinden. Alles lijkt te draaien om verlangen…

‘Als je weet waar we naar verlangen, heb je de toekomst in handen.’

Binnen een vierluik van menselijke behoeften -plezier, geluk, gevaar en zingeving-, komen dé trends voorbij die je niet mag negeren. Pleasure Please is geschikt voor een breed tal branches en interesses: van bouwen en wonen tot voeding, schoonheid en gezondheid. Eigenlijk voor iedereen die zich buigt over nieuwe producten, campagnes of diensten en die deze periode wil gebruiken om te groeien en om te innoveren.

Jeanneke Scholtens Pleasure Please trendonderzoeker trendwatcher
Jeanneke Scholtens

Toekomstonderzoeker Jeanneke Scholtens, bekend van onder anderen Zembla, EenVandaag en Andsee neemt je met de lezing en workshop ‘Pleasure Please’ mee langs de meest spraakmakende trends op het gebied van genot en zingeving. Bovendien duikt ze in de werking van het brein; het genotscircuit en de werking van de zintuigen.

Jeanneke Scholtens is toekomstonderzoeker. Met een MA in geesteswetenschappen bespreekt en onderzoekt ze de thema’s waar mens, technologie, wetenschap en filosofie elkaar raken. Ze schreef het spraakmakende boek Holy Fuck over de toekomst van seks, deed onderzoek naar de toekomst van de kerk, de dood, genot en dus het leven. Met het team van Buro Zorro doet zij toekomstverkenningen voor de zakelijke markt en de overheid. Ze reist de wereld over, van Tokyo tot Washington, van Dubai tot Vancouver om bedrijven futureproof te maken met de tofste trendsignaleringen en best practices en ze is als toekomststrateeg en interim manager betrokken bij verschillende bedrijven, oa Hero en de Scholtens Groep. Ze is bekend van onder meer Zembla, EenVandaag, De Coen & Sander Show, de Telegraaf en Andsee.

‘Welkom in de wereld van belonen, vieren en plezieren.’
Wil jij:

als ondernemer, founder, productontwikkelaar, conceptontwikkelaar, inkoper, brand manager, marketeer of ‘gewoon’ creatieve geest:

Inzicht hebben in de consumentenbehoeften de komende 5 jaar
Nieuwe producten of diensten ontwikkelen
Campagnes ontwikkelen met impact
Een nieuwe strategie voor je bedrijf bepalen
Een nieuwe doelgroep bereiken

…met genot en zingeving op het menu en met een stip op de horizon?

Pleasure please trendonderzoek Buro Zorro trendwatcher trendlezing keynote
“Een zeer interessante sessie met inzichten in de belangrijkste consumententrends. Herkenbaar, toepasbaar voor onze business en zoveel andere..”

– Audrey van Ham, CEO Christine le Duc

Zo breng je Pleasure in bedrijf:
Lezing
Lezing + Workshop
3 Online Trend Lezing Pleasure please
Online lezing + Game
Game
“Bijzonder hoe je ons allen weer op een hele andere manier naar onze business laat kijken. Ben een stuk frisser en alerter”

– Uitgeverij

Highlights Pleasure Please

Online of offline lezing
Workshop met persoonlijke begeleiding
Een tool die je helpt innoveren (game)
4 grote trendclusters
Meer dan 50 consumententrends
Prachtige visuals en inspirerende voorbeelden
Snapshot: De werking van ons brein
De eerste stap naar jouw nieuwe product, dienst, doelgroep, strategie of merk.
Laat je inspireren door de consumententrends 2021-2025
Buro Zorro Het bureau voor de toekomst
Pleasure

In het pleasure kwadrant draait alles om de directe verlangens van de consument. We zijn allemaal consumenten die genot, euforie, beloning en vermaak najagen. We stoppen van alles in onze mond en in ons brein om dit telkens opnieuw te vinden. We worden gestuurd door drijfveren, door begeerte: naar wat we willen voelen, proeven, horen, hebben. Hoe vul jij de behoeftes van de mens in met jouw merk? Be sensational!

Maatwerk strategie
Happiness

Van alleen maar hoogtepunten wordt een mens niet gelukkig. We zoeken uiteindelijk ook allemaal naar dieper geluk. Aandacht, rust, verbondenheid, sociale connectie en iets voor een ander doen zijn allemaal geluksleveranciers. Is het je ooit opgevallen hoeveel merken je geluk beloven: denk maar aan Coca Cola en het bekende geluid van het openen van het blikje. Geluk en marketing zijn in de echt verbonden. De gelukkige mens kan direct genot uitstellen, is er voor een ander en heeft ruimte voor zichzelf, daar kan een tantric brand bij helpen. Be tantric!

Toekomst van de dood
Danger

In het danger kwadrant gaan we op zoek naar de roes naast de rede. We zijn wel erge goodies geworden. Een beetje spanning op zijn tijd is ook een genotsleverancier pur sang: een beetje zwelgen, een tikkeltje pijn, een dosis gevaar. Wat kun je doen als merk met deze behoefte om de grenzen op te zoeken en af en toe iets te doen wat niet mag? Hoe boezem je angst in en hoe nudge je ons de juiste kant op als het net even te gevaarlijk wordt? Be brave!

Toekomst van de dood
Purpose

In het purpose kwadrant draait het veel minder om de behoefte van de consument zelf en veel meer over de behoefte van de ander: hoe kun je een ander helpen, hoe draag je bij aan een betere wereld, welke impact kun je maken in het leven van een ander, in de natuur? Van zelfactualisatie naar ander-actualisatie. Wat is goed voor het collectief? Wat draagt bij aan gemeenschapszin? Hoe overstijgen we het alledaagse? Een sacred brand helpt betekenis te geven, maatschappelijke impact te bewerkstelligen en geeft je uiteindelijk toch weer een goed gevoel over jezelf.  Be sacred!

Een vierluik van menselijke behoeften: Pleasure (hedonia), Happiness, Danger & Purpose. Lees als preview op Pleasure Please de persoonlijke en inhoudelijke artikelen van Jeanneke Scholtens. In de reeks van vier zijn ‘Hunting for Hedonia’ en ‘Hunting for Happiness’ reeds gepubliceerd. Lees ze nu op LinkedIn.
Download

Download de gratis Pleasure Please mini-trendsheet.

* indicates required
Toestemming

Wij gaan vertrouwelijk om met jouw gegevens. Lees onze Privacyverklaring.

Jeanneke Scholtens spreker Kim Timmer
Onderzoekers en trendhunters die voor jou aan de slag gingen:
Jeanneke-Pleasure-Please-blackwhite

Jeanneke
Hoofdonderzoeker

klein-Kim-Timmer-blackwhite

Kim
Senior trendonderzoeker

femke-rood-blackwhite

Femke
Junior trendonderzoeker

Next Gen - Ali

Ali
Junior trendonderzoeker

Lynn de Munck - Next Gen

Lynn
Junior trendonderzoeker

kevin2-scaled-blackwhite

Kevin
Junior trendonderzoeker

Voor deze mooie merken gingen we aan de slag:
de eekhoorn
graham and brown
ddw
Please enjoy!And stay ahead of the competition