Stichting Opspoor
Toekomststrategie voor bedrijven en organisaties
Toekomstdenken voor toekomstmakers
De tagline van Stichting Opspoor luidt: ‘Voor toekomstmakers’. Om de toekomst te kunnen maken, zul je de toekomst eerst moeten leren ontdekken en zien. Voor Opspoor hebben we daarom een programma ontwikkeld om de bewustwording van de mogelijkheden in de toekomst aan te wakkeren. Van kleuter tot schoolleider leren toekomstdenken.
Jaarrond programma met workshop en spellen
Elke doelgroep vraagt om een andere benadering. Zorro ontwikkelde verschillende workshops en tools voor de hele organisatie, in een jaarrond programma. Het vertrekpunt was een webinar voor alle 800 collega’s om hen te leren kijken als trendwatcher. De schoolleiders kregen vervolgens handvatten in een gevuld dagprogramma zodat zij toekomstdenken kunnen implementeren in hun schoolstrategie. En we ontwikkelden tools waarmee leerlingen, ouders en leerkrachten stap voor stap kunnen oefenen met toekomstdenken. Zowel individueel als met de klas. Met bijvoorbeeld een trendtour om verandering te leren waarnemen en een toekomstdebat om je in te leven in de toekomsten.