Trendtraining
Leren trendwatchen
Elk bedrijf, elke branche werkt hard aan vandaag en denkt na over morgen. Tegelijkertijd op 2 horizonnen opereren, is uitdagend. De targets van de maand overvleugelen snel de visie over 10 jaar. Leren trendwatchen helpt de toekomst binnen handbereik te brengen.
Trendwatchen is niet gepatenteerd, iedereen kan het met het juist gereedschap. Wij leren het jou of je team graag met ons ontwikkelde lesprogramma. Geschikt voor product- en conceptontwikkeling, maar ook voor strategische vraagstukken. Bovendien een verrijking voor jou als mens. De trendtraining biedt nieuw perspectief, geeft nieuwe inzichten en maakt dat je met andere ogen naar je eigen werk en omgeving kijkt.
Wil jij:
als ondernemer, founder, directie, productontwikkelaar, conceptdenker, ontwerper inkoper, marketeer of MT lid:
– Futureproof skills
– Leren innoveren
– Geinspireerd raken
– Leren wat trends zijn en hoe je trends spot
– Weten wat er nu speelt, maar vooral wat er straks relevant is
– Een flinke dosis theorie over de trendniveau’s, trenddrijvers,
de DESTEP-methode en over trendwaarden beheersen
– Trends leren duiden en vertalen
– Trends implementeren in je eigen strategie, product of dienst
– Weten welke trendbronnen je moet raadplegen
– In je eigen favoriete thema of branche duiken
… dan is de Trendtraining voor jou geschikt.

“Je wordt op een prettige manier aan het werk gezet en het levert leuke en open gesprekken op over welke trends er in de samenleving gaande zijn en wat deze voor impact hebben op je organisatie. Met de hulpmiddelen van o.a. de trendcanvas maak je in korte tijd stappen in het maken van een strategisch plan.”
– Erna Winters, directeur ABC huis
Meer over deze training:

Toekomstonderzoek of trendwatching
Toekomstonderzoekers, ofwel trendwatchers lijken over informatie te beschikken die geen ander heeft. Dat is geen orakelwerk. Trendwatchers zijn altijd op zoek naar waardeverschuivingen: hoe veranderen de behoeftes van mensen en wat gaan we belangrijk vinden? Daar spelen organisaties, marketeers, reclamemakers en retailers weer op in. Maar hoe en waar kun je die veranderingen vinden? Dat kun je gewoon leren.

Indeling programma:
Les 1 Trendtheorie
Les 2 Trends verbeelden, onderbouwen en clusteren
Les 3 Trendimplementatie
Les 4 Eindpresentaties, feedback en vervolg

Zelf leren trendwatchen
Hoe ziet jullie branche er over vijf of tien jaar uit? Welke behoeften komen er op waar jullie bedrijf of merk op moet inspelen? En welke ontwikkelingen kunnen jullie organisatie voor nieuwe uitdagingen stellen? Hoewel de toekomst vaak abstract en onvoorspelbaar klinkt, kan trendonderzoek je organisatie voorbereiden op wat er komen gaat.
Deze trainingen kun je boeken:
Trendtraining
– 4 dagdelen les
– Individueel of in teamverband
– Je werkt tussen de lesdagen door aan je zelfgekozen thema, onderzoeksvraag en casus
– Persoonlijke begeleiding bij je trendonderzoek
– Hand-outs van de training

Trendwatcher-in-a-day
– 1 dag les
– In sneltreinvaart alle tips, trics en methodes van de toekomstonderzoeker
– Kijk-, lees- en luistertips vooraf
– Hand-out van de training

De trendlessen kunnen allemaal ook online worden aangeboden.
“Buro Zorro weet als geen ander de koppeling te maken tussen de trends en de mogelijkheden binnen het bedrijf waarvoor je werkt waardoor je trends ook echt kunt vertalen naar concepten en/of strategieën.”
– Jos de Smit, owner-director at De Eekhoorn dutch furniture BV & Basiclabel
Deze klanten gingen je o.a. voor:

De Eekhoorn Dutch Furniture B.V. & Basiclabel B.V.
“Wij hebben met vier medewerkers van ons bedrijf de vierdaagse Trend Training gevolgd. Jeanneke weet als geen ander de koppeling te maken tussen de trends en de mogelijkheden binnen het bedrijf waarvoor je werkt waardoor je trends ook echt kunt vertalen naar concepten en/of strategieën. Super leerzaam en bovenal leuk en interessant!”- Jos de Smit, Owner-Director

De Scholtens Groep
Voor onze vaste klant bouw- en ontwikkelbedrijf Scholtens Groep mogen we als Inhouse Trendwatchers jaarlijks trendtrainingen verzorgen voor de medewerkers van het bedrijf. In 4 dagdelen geven we de collega’s een kijkje in onze toolbox, waarna ook zij met een toekomstbril op om zich heen kunnen kijken.

JA, ik wil contact over de Trendtraining
Wij gaan vertrouwelijk om met jouw gegevens. Lees onze Privacyverklaring.