Hét buro voor de toekomst

Workshop innoveren

Trendspel
Dit is dé workshop om jouw businessidee, marketingstrategie, nieuwe product of bestaande dienstverlening futureproof te maken! Neem deel aan de workshop met je team of alleen en bouw aan de toekomst van je merk, idee of organisatie. In 7 stappen naar innovatie.

Gebruik de meest spraakmakende trends op het gebied van genot, geluk, gevaar en zingeving voor een frisse wind in jouw brein en organisatie.

Deze workshop met het trendspel Pleasure Please is geschikt voor iedereen die werkt aan morgen; van bouw- tot beauty branche, van mode tot overheid, van zorg tot IT.

Trendspel Totaal Mockup Website
Ontdek waar jouw klant naar gaat verlangen, dan heb je de toekomst in handen.
Doelenkaart Mockup PP NUDE
Inhoud en Stappenplan PP mockup NUDE
Laat je inspireren door
de consumententrends
2021-2025
Dé workshop om
jouw merk, product
of dienst futureproof
te maken!
Trendspel Doos Mockup Website
‘Welkom in de wereld van
belonen, vieren en plezieren.’
Lees hier de ervaring van Buddha to Buddha

“BURO ZORRO heeft ons tijdens de trendsessie uitgedaagd om in het brein van onze fan te duiken. Geïnspireerd door trends en inspirerende voorbeelden hebben we daarmee handvaten gekregen om dit toe te passen op Buddha to Buddha. Even stilstaan bij: wat drijft een fan nou echt, goed om de dagelijkse aannames los te laten en bezig te zijn met het echt authentieke verhaal van Buddha to Buddha, gekoppeld aan de drijfveren van nu en de toekomst.”

– Iris Schenk marketing manager Buddha to Buddha

Wil jij:

als ondernemer, founder, productontwikkelaar, conceptontwikkelaar, inkoper, brand manager, marketeer of ‘gewoon’ creatieve geest:

Inzicht hebben in de consumentenbehoeften de komende 5 jaar
Nieuwe producten of diensten ontwikkelen
Campagnes ontwikkelen met impact
Een nieuwe strategie voor je bedrijf bepalen
Een nieuwe doelgroep bereiken

…met genot en zingeving op het menu en met een stip op de horizon?

Pleasure please trendonderzoek Buro Zorro trendwatcher trendlezing keynote
Buro Zorro Het bureau voor de toekomst
Pleasure

In het pleasure kwadrant draait alles om de directe verlangens van de consument. We zijn allemaal consumenten die genot, euforie, beloning en vermaak najagen. We stoppen van alles in onze mond en in ons brein om dit telkens opnieuw te vinden. We worden gestuurd door drijfveren, door begeerte: naar wat we willen voelen, proeven, horen, hebben. Hoe vul jij de behoeftes van de mens in met jouw merk? Be sensational!

Maatwerk strategie
Happiness

Van alleen maar hoogtepunten wordt een mens niet gelukkig. We zoeken uiteindelijk ook allemaal naar dieper geluk. Aandacht, rust, verbondenheid, sociale connectie en iets voor een ander doen zijn allemaal geluksleveranciers. Is het je ooit opgevallen hoeveel merken je geluk beloven: denk maar aan Coca Cola en het bekende geluid van het openen van het blikje. Geluk en marketing zijn in de echt verbonden. De gelukkige mens kan direct genot uitstellen, is er voor een ander en heeft ruimte voor zichzelf, daar kan een tantric brand bij helpen. Be tantric!

Toekomst van de dood
Danger

In het danger kwadrant gaan we op zoek naar de roes naast de rede. We zijn wel erge goodies geworden. Een beetje spanning op zijn tijd is ook een genotsleverancier pur sang: een beetje zwelgen, een tikkeltje pijn, een dosis gevaar. Wat kun je doen als merk met deze behoefte om de grenzen op te zoeken en af en toe iets te doen wat niet mag? Hoe boezem je angst in en hoe nudge je ons de juiste kant op als het net even te gevaarlijk wordt? Be brave!

Toekomst van de dood
Purpose

In het purpose kwadrant draait het veel minder om de behoefte van de consument zelf en veel meer over de behoefte van de ander: hoe kun je een ander helpen, hoe draag je bij aan een betere wereld, welke impact kun je maken in het leven van een ander, in de natuur? Van zelfactualisatie naar ander-actualisatie. Wat is goed voor het collectief? Wat draagt bij aan gemeenschapszin? Hoe overstijgen we het alledaagse? Een sacred brand helpt betekenis te geven, maatschappelijke impact te bewerkstelligen en geeft je uiteindelijk toch weer een goed gevoel over jezelf.  Be sacred!

Een vierluik van menselijke behoeften: Pleasure (hedonia), Happiness, Danger & Purpose. Lees als preview op Pleasure Please de persoonlijke en inhoudelijke artikelen van Jeanneke Scholtens. In de reeks van vier zijn ‘Hunting for Hedonia’ en ‘Hunting for Happiness’ reeds gepubliceerd. Lees ze nu op LinkedIn.
Download

Download de gratis Pleasure Please mini-trendsheet.

* indicates required
Toestemming
Jeanneke Scholtens en Kim Timmer