Bij Buro Zorro geloven we in de kracht van interne medewerkers als sleutel tot meer succes in de toekomst. Mits zij kunnen kijken als een trendwatcher, denken als een trendonderzoeker, en implementeren als een trendexpert.
Daarom trainen wij interne directies, teams en individuele krachten, op elk niveau en in elke sector, om deze toekomstgerichte skills zelf te leren en direct toe te passen in hun dagelijkse werkzaamheden.
Bij Buro Zorro geloven we in de kracht van interne medewerkers als sleutel tot meer succes in de toekomst. Mits zij kunnen kijken als een trendwatcher, denken als een trendonderzoeker, en implementeren als een trendexpert.
Daarom trainen wij interne directies, teams en individuele krachten, op elk niveau en in elke sector, om deze toekomstgerichte skills zelf te leren en direct toe te passen in hun dagelijkse werkzaamheden.
Techniek leren door met je handen te werken
Technologie & TechniekWerk & Leren
🛠️ Kinderen leren klussen op school.
In Wolfheze heeft kinderburgemeester Simon de 'klusklas' bedacht, een alternatief voor de plusklas waarin kinderen praktische vaardigheden ontwikkelen. Kinderen van de klusklas helpen buurtbewoners met het repareren van kapotte apparaten zoals waterkokers en strijkijzers, of het plakken van fietsbanden. Onder begeleiding van ervaren klussers leren ze de werking van verschillende apparaten begrijpen. Het initiatief is ontstaan uit de behoefte om ook kinderen die graag met hun handen werken te ondersteunen en hen een kans te geven hun talenten te ontwikkelen. Door de stages bij het repaircafé binnen de school ontdekken kinderen al op jonge leeftijd hun affiniteit met techniek.
👨🔧 Een nieuwe waardering voor praktische vaardigheden.
De klusklas weerspiegelt een groeiende erkenning voor de waarde van praktische vaardigheden in onze samenleving. In een tijd waarin veel aandacht uitgaat naar digitale en theoretische kennis, biedt de klusklas een alternatief dat kinderen motiveert en voorbereid op een technische carrière. Dit initiatief speelt in op de behoefte aan diversiteit in onderwijsaanbod en beroepskeuzes, en laat zien dat werken met je handen net zo waardevol is als academische prestaties. Door kinderen op jonge leeftijd te laten kennismaken met techniek, kunnen we een nieuwe generatie van vakkundige en gemotiveerde technici inspireren, wat essentieel is voor toekomstige innovaties en duurzaamheidsoplossingen.
Bron: