Pak je toekomst
Campagne benadrukt kracht van positieve verwachtingen
GezondheidGezondheid, Zorg & WelzijnIdentiteit & GenderMaatschappijMaatschappij, Cultuur & RituelenRelaties & CommunityWerk & Leren
📹 De kracht van perceptie. De campagne “Assume That I Can”, gelanceerd door CoorDown voor Wereld Down Syndroom Dag 2024, zet het potentieel van personen met Down syndroom in de schijnwerpers. In de video zien we een jonge vrouw met Down syndroom die verschillende activiteiten onderneemt waarvan men vaak onterecht denkt dat ze die niet kan, zoals het drinken van een cocktail, boksen, Shakespeare bestuderen en alleen wonen. De campagne, gecreëerd door de New Yorkse agency SMALL en geproduceerd door Indiana Production, illustreert het concept van de self-fulfilling prophecy. Dit psychologische en sociologische principe benadrukt hoe positieve verwachtingen leiden tot positieve uitkomsten, en nodigt de kijker uit om voorbij stereotypen en vooroordelen te kijken.
🌟 Grenzen verleggen met vertrouwen. De “Assume That I Can” campagne versterkt het idee dat mensen met Down syndroom bekwaam zijn, wat leidt tot gelijkere kansen in onderwijs, werk en het sociale leven. We zagen dit al eerder gebeuren bij Google met hun “Autism Career Program” dat actief meer volwassenen met autisme werft. Het legt de nadruk op vaardigheden boven beperkingen en stimuleert een maatschappij die ieders potentieel erkent. Zo daagt “Assume That I Can” uit om verder te kijken dan vooroordelen en opent het de deur naar nieuwe mogelijkheden voor iedereen.