Pak je toekomst
Chocomel gaat internationaal met een nieuwe campagne
MaatschappijMaatschappij, Cultuur & RituelenNieuws & Media
🍫 Nobody’s perfect Chocomel slaat een nieuwe richting in met de campagne “It’s all good, when life gives you Chocomel”. Het is het begin van een nieuwe merkstrategie. Chocomel state: “Van opvallende reclamecampagnes tot boeiende content op digitale platforms en inhoudelijke statements. De eerste uitingen vormen de basis van een zorgvuldig opgebouwde langetermijnstrategie die langzaam wordt uitgerold.”
Met deze campagne wil Chocomel een statement maken tegen het ‘op hol geslagen perfectionisme’ van de maatschappij waarin we leven. Om de campagne internationale bekendheid te geven, hebben ze meme-icoon “Hide the pain Harold” ingeschakeld als één van de vele gezichten van de campagne. Hij staat bekend om zijn stockfoto’s met een neplach. Deze foto’s worden vaak gebruikt voor memes waarbij vervelende situaties gerelativeerd worden. “It’s all good, when life gives you Chocomel” staat symbool voor hoe mensen vaak door de pijn heen lachen en het in dit geval altijd goed komt als je maar Chocomel hebt.
💡 Statements zijn aan Dat Chocomel met dit statement komt, is een nieuwe strategie voor Chocomel. Maar steeds meer bedrijven passen deze strategie toe in hun campagnes. Er is een soort drang ontstaan bij merken om maatschappelijke statements te maken om op die manier meer merkbekendheid te creëren. Dit past goed bij de jongere doelgroep die deze merken willen bereiken. Vooral generatie Z (jongeren tussen de 10 en 25 jaar oud) is veel bezig met maatschappelijke kwesties en wordt snel verleid door merken die hier ook mee bezig zijn.
Het statement dat Chocomel wil maken met deze campagne kan gezien worden als wat vaag. Ze willen een groot onderwerp aankaarten met een verborgen statement. Dus of deze campagne uitpakt zoals Chocomel voor ogen heeft, moet nog blijken.
Bron: Chocomel