Bij Buro Zorro geloven we in de kracht van interne medewerkers als sleutel tot meer succes in de toekomst. Mits zij kunnen kijken als een trendwatcher, denken als een trendonderzoeker, en implementeren als een trendexpert.
Daarom trainen wij interne directies, teams en individuele krachten, op elk niveau en in elke sector, om deze toekomstgerichte skills zelf te leren en direct toe te passen in hun dagelijkse werkzaamheden.
Bij Buro Zorro geloven we in de kracht van interne medewerkers als sleutel tot meer succes in de toekomst. Mits zij kunnen kijken als een trendwatcher, denken als een trendonderzoeker, en implementeren als een trendexpert.
Daarom trainen wij interne directies, teams en individuele krachten, op elk niveau en in elke sector, om deze toekomstgerichte skills zelf te leren en direct toe te passen in hun dagelijkse werkzaamheden.
Een virtuele bibliotheek voor persvrijheid in Minecraft
Data & Digitale communicatieNieuws & MediaPolitiek & WetgevingWerk & Leren
📚 Een virtuele oplossing voor censuur.
The Uncensored Library is een virtuele bibliotheek die via Minecraft toegang geeft tot verboden artikelen van journalisten wereldwijd. Deze digitale bibliotheek werd geopend op 12 maart 2020, op de World Day Against Cyber Censorship, en biedt journalisten die in hun land zijn verbannen, gevangen gezet of gedood, de mogelijkheid om hun werk wereldwijd te delen. De artikelen zijn omgezet naar boeken in het spel, zodat jongeren overal ter wereld zich kunnen informeren over de politieke situatie in landen waar persvrijheid in gevaar is. Het project helpt jongeren om zich bewust te worden van persvrijheid en hun recht op informatie te verdedigen. De bibliotheek wordt regelmatig bijgewerkt met nieuwe kamers en artikelen voor landen als Brazilië, Wit-Rusland, Eritrea en Iran.
👁️ Toegang voor iedereen.
The Uncensored Library speelt in op de groeiende vraag naar toegang tot informatie, ongeacht politieke beperkingen. In een tijd waarin censuur steeds sterker wordt, zien we dat technologie kan helpen om kennis vrijelijk te verspreiden. Dit signaal laat zien hoe platforms zoals Minecraft niet alleen entertainment bieden, maar ook gebruikt kunnen worden om educatie te bevorderen, zelfs in landen waar de vrijheid van meningsuiting onderdrukt wordt. Het gebruik van games om verboden informatie te delen benadrukt de kracht van technologie om nieuwe onderwijsmethoden te ondersteunen. Dit initiatief benadrukt dat educatie en bewustzijn niet alleen binnen formele instituten plaatsvindt, maar ook via nieuwe, creatieve kanalen die ruimte creëren voor vrijheid van informatie en kritisch denken.
Bron: Reporters Without Borders