'Empowering Girls' creativiteit in een veranderende wereld

 

🛝 Dagelijkse beïnvloeding van creativiteit.

De drang naar perfectie en alledaagse taal beïnvloeden de creativiteit van meisjes van 5 tot 12 jaar. De LEGO Groep heeft hierop gereageerd door workshops en samenwerkingen te lanceren om het creatieve vertrouwen te bevorderen en genderstereotypen bij het spelen en leren aan te pakken. De workshops zijn gratis verkrijgbaar in LEGO-winkels, en in samenwerking met Harvard University is een gids gelanceerd met de titel "10 Steps to Greater Creative Confidence". Opvallend is dat 82% van de meisjes zegt dat het spelen met LEGO hen minder bang maakt om fouten te maken, terwijl 91% meer vertrouwen heeft in hun creatieve vaardigheden (Davies, 2024). In een wereld die steeds meer wordt beïnvloed door kunstmatige intelligentie, is creativiteit van cruciaal belang, en het LEGO Play System biedt een platform voor experimenten om meer speelse uitvinders, nieuwsgierige wetenschappers en gedurfde dromers te creëren.

👇🏻 Erkenning van de druk.

Er is nu erkenning van de druk op de creativiteit van meisjes. Dit inzicht wordt onderstreept in een wereld die steeds meer wordt beïnvloed door kunstmatige intelligentie, waar organisaties kunnen investeren in initiatieven die de creativiteit en het zelfvertrouwen van meisjes stimuleren. We zien deze focus nu omdat er een groeiend bewustzijn is van de impact van sociale en culturele factoren op kinderen, en een groeiende focus op gendergelijkheid en sociale inclusie.

Bron: Lego

Lego voor creativiteit, trendsignaal, trendinnovatie