Pak je toekomst
Frisdrank in de metaverse
Data & Digitale communicatieRetail & HorecaTechnologie & Techniek
🥤 Coca-Cola in de metaverse De nieuwe smaak van Coca Cola genaamd “Byte” smaakt naar… pixels! Met dit drankje richt het frisdrankbedrijf zich op de gaming community. Als je het label van het blikje scant krijg je toegang tot een aantal speciaal ontwikkelde spelletjes. Maar, voordat de smaak in het echt te proeven is, is hij al virtueel beschikbaar in het spel Fortnite. Coca-Cola ontwikkelde hiervoor het eiland “Pixel Point” waar spelers spelletjes kunnen spelen en de nieuwe smaak kunnen ervaren.
🛒 Games en de virtuele economie Games en online werelden worden een steeds belangrijker onderdeel van onze cultuur. Populaire spellen als Fortnite en Roblox bieden ons toegang tot een virtuele wereld waar we als avatars met andere gebruikers kunnen spelen en bouwen. En er wordt hard gewerkt aan nieuwe metaverse platforms waardoor alle domeinen van ons leven gedigitaliseerd worden en ons online bestaan een naadloze virtuele ervaring wordt. Hoe meer onze levens zich online afspelen, hoe meer we ook online zullen gaan consumeren. Bedrijven zien daarom steeds vaker kansen om deel te nemen in deze nieuwe virtuele economie.
Bron: Coca Cola