Pak je toekomst
Het eerste digitale modehuis
Data & Digitale communicatieUiterlijk & Kleding
✂️ The Fabricant “Verspil niks behalve data en gebruik niks behalve de verbeelding”. Vanuit dit gedachtegoed werkt The Fabricant, het eerste digitale modehuis, aan een revolutie van de modeindustrie. Ze gebruiken de kracht van de digitale mogelijkheden om op zoek te gaan naar een toekomst van mode voorbij fysieke grenzen. De Iridescence jurk is hun eerste stuk ‘digitale couture’. De jurk is via blockchain verkocht voor 9500 dollar en op maat gemaakt voor de gelukkige koper. Alleen hangt deze jurk niet in haar kast, hij bestaat namelijk alleen digitaal.
🤳De digi-sapiens: identiteit en consumeren in een digitale wereld. De digi-sapiens, zo omschreven door the Fabricant, zijn generatie Z en jonge millenials die zijn opgegroeid met de digitale wereld als tweede thuis. Ze omschrijven ze als milieubewuste, digi-savvy en collaboratieve wezens en de perfecte doelgroep voor digitale mode. En verrassend genoeg bestaan ze uit ongeveer 3,5 miljard mensen wereldwijd, met meer dan 55% van de totale koopkracht. Voor de digi-sapiens zijn de echte en virtuele wereld gemengd. Online hoeft niet meer een realistische afspiegeling van je echte zelf te zijn; online kun je zijn wie of wat je wilt! Zelfs influencers hoeven niet meer echt te zijn. Bekijk maar eens de populaire influencer Lil Miquela. Dat ze alleen digitaal bestaat schijnt niet uit te maken: ze heeft drie keer meer engagement dan een menselijke influencers.
Bron: The Fabricant