Pak je toekomst

Hoe ziet the future of dating eruit?

 

🔮 De toekomst van daten Scrollend in een datingapp: links, rechts, niet de juiste lengte of toch de verkeerde ogen. Volgens onderzoek van de Universiteit of Lincoln & Swansea hebben gebruikers van datingapps één seconde nodig om te beslissen of ze iemand naar links of rechts swipen.

Volgens Tinder is er nu een verandering gaande in mindset; Gen Z is meer gefocust op eerlijkheid en de prioriteit van mental health. Door deze verandering is er een renaissance in gang gezet, aangezien 18-25 jarigen 50% van de gebruikers van Tinder uitmaken en op zoek zijn naar authenticiteit. Tinder wordt gezien als een plek van mogelijkheden en niet van standaarden; jonge singles zijn minder gefocust op ‘commitment’ op de traditionele manier. Commitment komt in alle vormen voor: monogame, open relaties, de welbekende ‘situationship’. Voor Gen Z is dit onderdeel van het vinden van de liefde, zonder labels en druk vanuit de buitenwereld. In het daten van nu zit ook een klein snufje spiritualiteit, 41% gelooft in manifesteren en astrologie heeft een grote verbindingsfactor. 80% van de 18 tot 25 jarigen geeft aan dat self-care hun prioriteit is en wanneer ze aan het daten zijn, verwachten ze dat ook van hun date. Selfcare is rechts swipen voor geluk.

 

✌🏼 Weerspiegeling van Gen Z Gen Z staat op dit moment in de maatschappij voor verandering, en dat geldt ook voor de datingwereld. De relatiestandaarden zijn aan het veranderen, en daar wordt het gebruik van datingapps op aangepast. We zijn meer op zoek naar authenticiteit dan naar ‘de ware’. In de huidige tijdgeest zijn we zuinig op onze tijd, en dat laten de jonge singles ook zien in hun gedrag. Dit komt tot uiting doordat 77% van de Tinder-gebruikers binnen 30 minuten reageert.

Jongeren staan voor hun eigen waarden en individuele zelfexpressie, en dat wordt weerspiegeld in hun datingleven.

Bron: Tinder

Nieuwe generatie daten, trendsignaal, trendinnovatie