Pak je toekomst

Chiquita bananen krijgen roze stickers voor Pink Ribbon

 

🗣 Spread the word! De nieuwe Pink Sticker, afgestemd op de Pink Ribbon, een internationaal symbool voor borstkankerbewustzijn, zal in de maand oktober wereldwijd 200 miljoen van Chiquita’s smakelijke gele bananen versieren. Naast de roze sticker is er ook een QR-code te vinden die leidt naar een uitgebreide informatiepagina over het belang van het goed zorgen voor je lichaam om te helpen borstkanker te voorkomen. Doordat Chiquita in bijna elke supermarkt te vinden is, heeft dit initiatief waarschijnlijk een grote kans om impact te maken.

💗 Prevention has a sweet taste Chiquita wil met deze campagne dus niet alleen bewustzijn creëren bij vrouwen over borstkanker in het algemeen. Ze focussen zich ook op het belang van preventief handelen. Zo willen ze vrouwen stimuleren om een gezonde levensstijl aan te nemen, want hiermee vermindert het risico op borstkanker. Hierbij hebben ze verschillende recepten bedacht met Chiquita bananen. Daarnaast herinneren ze er ook aan om regelmatig jezelf te laten onderzoeken bij de dokter. Vandaar dat ze deze quote “Prevention has a sweet taste” groot aanstippen in de campagne.

Dat Chiquita zich verbindt met deze organisatie en dit doel, is een mooi voorbeeld van merkactivisme zoals we dat de laatste tijd vaker zien. Commerciële merken verbinden zich steeds vaker met maatschappelijke problemen om zo sociale verantwoordelijkheid op zich te nemen. En dat is iets wat de klant ook belangrijk lijkt te vinden.

.

Bron: Chiquita, Pink Ribbon

Chiquita, trendsignaal, trendinnovatie