Bij Buro Zorro geloven we in de kracht van interne medewerkers als sleutel tot meer succes in de toekomst. Mits zij kunnen kijken als een trendwatcher, denken als een trendonderzoeker, en implementeren als een trendexpert.
Daarom trainen wij interne directies, teams en individuele krachten, op elk niveau en in elke sector, om deze toekomstgerichte skills zelf te leren en direct toe te passen in hun dagelijkse werkzaamheden.
Bij Buro Zorro geloven we in de kracht van interne medewerkers als sleutel tot meer succes in de toekomst. Mits zij kunnen kijken als een trendwatcher, denken als een trendonderzoeker, en implementeren als een trendexpert.
Daarom trainen wij interne directies, teams en individuele krachten, op elk niveau en in elke sector, om deze toekomstgerichte skills zelf te leren en direct toe te passen in hun dagelijkse werkzaamheden.
Neppe gezichten, maar geen nep nieuws
Data & Digitale communicatieNieuws & MediaRelaties & CommunityTechnologie & Techniek
📰 AI presenteert het nieuws.
Channel 1 News, een Amerikaanse zender, introduceert AI-gebaseerde nieuwslezers. Deze digitale presentatoren brengen nieuws dat is verzameld en geverifieerd door echte journalisten. Door AI in te zetten kunnen nieuwsuitzendingen efficiënter en constanter zijn. Elk gebruik van AI wordt transparant aangegeven door een pictogram op het scherm, zodat kijkers altijd weten wanneer ze naar een digitale presentator kijken. De AI-nieuwslezers vertalen ook internationale reportages en creëren digitale scenario’s voor moeilijk toegankelijke situaties, zoals besloten rechtszaken. Met deze aanpak wil Channel 1 News de toegankelijkheid en betrouwbaarheid van hun nieuwsuitzendingen vergroten. Dit is een innovatieve stap in de wereld van televisie en nieuws.
🌐 Nieuwe interactie met media.
De opkomst van AI-gebaseerde nieuwsankers markeert een verandering in hoe we media consumeren en ervaren. Door de perfectie van artificiële gezichten reageren mensen vaak positiever op deze digitale presentatoren. Dit kan leiden tot een verschuiving in de manier waarop nieuws wordt gepresenteerd en geconsumeerd. Bedrijven kunnen deze technologie gebruiken om hun media-aanbod te diversifiëren en efficiënter te maken. Deze ontwikkeling laat zien dat er een groeiende behoefte is aan innovatieve en betrouwbare manieren om informatie te delen. Het benadrukt ook de noodzaak voor transparantie in het gebruik van AI binnen de media, om het vertrouwen van het publiek te behouden.
Bron: VRT.BE