Pak je toekomst
Niet meegaan met de stroming om klantenrelatie te behouden
MaatschappijMaatschappij, Cultuur & RituelenRelaties & CommunityVoeding & Agricultuur
👥Service boven efficiëntie In tegenstelling tot de ontwikkeling in de detailhandel, dat er steeds meer self-checkout kassa’s worden geïmplementeerd, kiest Trader Joe’s er bewust voor om hier niet in mee te gaan. Het bedrijf hecht veel waarde aan persoonlijke klantenservice en wil de vriendelijke winkelervaring behouden, dat als essentieel onderdeel van het merk wordt beschouwd. Self-checkout wordt door hen als onpersoonlijk gezien. Het personeel is oprecht geïnteresseerd in de vraag hoe de dag van de klant en dit persoonlijk tintje is daarom ook een trots van het merk. Daarnaast gelooft Trader Joe’s in mensen en willen zij hun personeel niet kwijtraken over efficiëntie.
Andere supermarkten hebben deze technologie wel geïmplementeerd, vanwege de perceptie dat het sneller is, hoewel er weinig bewijs is om dit te ondersteunen. Trader Joe’s volgt deze trend niet en biedt ook geen bezorg- of afhaaldiensten vanwege de logistieke uitdagingen die deze opties met zich meebrengen.
❌ Tegen de stroming in Alhoewel self-checkout kassa’s efficiënter werken, dragen deze kassa’s bij aan een onpersoonlijke ervaring en daarmee ook aan een mindere mate van klantentevredenheid. Door de onpersoonlijkheid van de zelfscan kassa’s wordt een geïsoleerde werkervaring bevorderd, en dat is nu juist wat het merk wil voorkomen.
Trader Joe’s blijft trouw aan haar merkpropositie om haar klanten altijd op de eerste plaats te zetten en gaat daarom tegen de stroming in. Dus wanneer er nieuwe technologische mogelijkheden worden geïntroduceerd en door concurrenten worden geïmplementeerd, is het belangrijk na te gaan of deze technologie aansluit bij het merk en de propositie ervan.
Bron: CBS News