Pak je toekomst

Professionals doneren expertise via een platform als vrijwilligerswerk

 

⚡️ Koppel jouw skills aan goede doelen voor duurzame impact. De Nieuwe Gevers is een platform waar professionals hun expertise en vaardigheden kunnen inzetten voor maatschappelijke organisaties en goede doelen op vrijwillige basis. Dit initiatief is bedacht door Stijn Tupan en Julian Hoogendoorn. Professionals schrijven zich in als ‘Nieuwe Gever’, kiezen een project om aan bij te dragen, en gaan vervolgens van start met hun skill-based vrijwilligerswerk op gebieden als marketing, strategie en design.

In ruim twee jaar hebben al meer dan 3000 professionals via het platform zo’n 1,3 miljoen aan waarde gedoneerd aan 151 aangesloten non-profits. Dit biedt goede doelen de kans om gebruik te maken van expertise waar ze normaal geen budget voor hebben. Tegelijkertijd kunnen professionals op deze manier maatschappelijke impact maken met hun talenten.

🏆 Professionals en goede doelen als een winnende match. De opkomst van een platform als De Nieuwe Gevers past binnen de trend dat werknemers, vooral jongeren, steeds meer op zoek zijn naar zingeving en maatschappelijke betrokkenheid bij hun werkgever. Voor werkgevers biedt maatschappelijk verantwoord ondernemen dan ook een kans om getalenteerde werknemers aan te trekken en te behouden.

Initiatieven als De Nieuwe Gevers spelen hier slim op in door professionals de mogelijkheid te bieden hun expertise in te zetten voor goede doelen. Dit vergroot niet alleen de betrokkenheid en loyaliteit van medewerkers, maar creëert ook een kruisbestuiving waarbij bedrijfskennis en creatieve vaardigheden worden ingezet voor maatschappelijke impact.

Bron: Stijn Tupan en Julian Hoogendoorn

De Nieuwe Gevers, trendsignaal, trendinnovatie