Pak je toekomst
Kledingmerken die zich inclusiever voordoen dan ze zijn
GezondheidGezondheid, Zorg & WelzijnMaatschappijMaatschappij, Cultuur & RituelenRelaties & CommunityRetail & Horeca
🥘Kerst met de fam, gezellig! “Kerst gaat niet alleen om wat je op tafel zet, maar vooral om met wie je aan tafel zit.” Dat is de slogan van de Albert Heijn kerstcommercial 2023. Aangezien uit onderzoek blijkt dat 66% van de Nederlanders AH ziet als dé kerstsupermarkt, besloot AH onderzoek te doen naar wat mensen echt belangrijk vinden tijdens de kerst. Bij kerst voelen mensen de drang om echt uit te pakken en iets bijzonders op tafel te zetten. Maar hoe kunnen we dat combineren met waarden en behoeften anno 2023?
AH benadrukt dat kerst draait om verbinding en samenzijn met familie en geliefden. Het assortiment is hier daarom ook volledig op afgestemd. Zo promoten ze gerechten die betaalbaar zijn voor iedereen en presenteren ze de gerechten op ronde kransen, zodat delen en verbinding voorop staan. Op deze manier proberen ze de slogan van de commercial werkelijkheid te maken onder de Nederlanders.
👨👨👧👦Een fijne tijd voor iedereen “Dat je tijdens de kerst gezellig met je familie en geliefden wilt zijn, zit diep in de maatschappij geworteld. Dit uit zich vooral in het gezellig samenzijn aan tafel. De commercial benadrukt dat niet iedereen familie en geliefden om zich heen heeft. In de video besluit een groep jongeren te zorgen voor Ome Ko door samen een kerstdiner te koken.
Albert Heijn wil een betekenisvolle bijdrage leveren aan een gezonde, sociale en duurzame samenleving. Daarom werkt Albert Heijn samen met vaste maatschappelijke partners van het platform Voor Elkaar: het Rode Kruis, Resto van Harte, Het Vergeten Kind en de Voedselbank. Met het initiatief ‘Bordje voor elkaar’ kunnen Nederlanders een warm bordje eten doneren aan iemand die het nodig heeft. Met deze initiatieven laat AH zien dat kerst, ook vanuit de supermarkten, niet alleen draait om zo veel mogelijk verkopen, maar vooral dat kerst een fijne tijd moet zijn voor iedereen en hoe je dit kunt nastreven.
Bron: Albert Heijn