Aantal trainingsdagen:
Pak je toekomst
Trend Insights
Leer denken als een trendonderzoeker

Onze trainingen
Trend Insights
Tijdens de training Trend Insights leer je op een leuke en snelle manier om de belangrijkste uitgangspunten van het trendwatch-vak te leren en zo zelf als trendonderzoeker aan de slag te gaan.
Welke trends en ontwikkelingen komen er op je organisatie af? Hoe kun je met trends omgaan? Hoe kun je ze inzetten? Je leert op deze dag het onderscheid maken tussen maatschappelijke trends, markt- en mensentrends. En je leert vooral om kansen en uitdagingen uit de trends te halen voor jouw organisatie. Van inzicht naar actie.
“Je wordt op een prettige manier aan het werk gezet. Met de hulpmiddelen van o.a. het trendcanvas maak je in korte tijd stappen in het maken van een strategisch plan.” - Erna Winters, directeur ABC huis

Onze aanpak
Tijdens de Trend Insights training leer je trends en innovaties herkennen en kijken als een trendwatcher. Je ontdekt waar je moet kijken, hoe je patronen spot en welke trendbronnen relevant zijn.
We starten met trendtheorie en werken met methodes zoals DESTEP-analyse en horizon scans. Je leert trendniveaus onderscheiden (macro-, mensen- en markttrends) en verdiept je in waarom bepaalde trends nú zichtbaar zijn.
Deze training gaat een stap verder: je vertaalt trends naar bruikbare inzichten en ontdekt hoe je ze toepast in je werk of bedrijf. Met trendanalyse en tools zoals ons trendcanvas, clustercanvas en de waardentool maak je de stap van observatie naar actie.
Voor wie?
De training Trend Insights is geschikt voor teams, professionals of directies die op zoek zijn naar inspiratie en inzichten om hun strategieën, innovaties of campagnes op te baseren. Omdat trainees tijdens deze training niet alleen leren trends te spotten, maar ze ook zelf begrijpen en zo relevante inzichten opdoen, zijn zij in staat na deze training zelfstandig als toekomstonderzoeker in hun bedrijf aan de slag te gaan.
Nadenken over de toekomst geeft je keuzes en sturing
Na afloop
√
Heb je alle kennis om trends te signaleren en te begrijpen
√
Kun je als trendonderzoeker opereren in jouw bedrijf
√
Zit je vol inspiratie en nieuwe inzichten in de tijdgeest van nu
√
Ben je een Zorro, en krijg je vele voordelen! Bekijk ze hier.
Praktisch
1
Duur trainingsdag:
7 uur
inclusief 1 uur lunchpauze
Tijd:
10.00 - 16.00
Andere tijden in overleg
Locatie training:
In company
óf op locatie in het inspirerende kantoor van Buro Zorro op Geert Scholtenslaan 10 in Wognum (20 minuten boven Amsterdam)


Tip voor beginnende trendwatchers:
niet elke bron is een juiste. Download hier onze tips voor goede trendbronnen.
Doorleren
Heb je de training ‘Trend Insights’ gedaan en wil je graag doorleren? Meld je dan aan voor de extended trainingsdagen uit het traject ‘Trendexpert at work’, waarin je leert hoe je trends concreet toepast in je werk of bedrijf. Neem contact op om de aanvullende mogelijkheden te bespreken.
Wil je thuis nog meer oefenen? Of je collega’s of vrienden uitdagen ook met trendwatching of trendonderzoek aan de slag te gaan? Bestel dan ons Trendspel: een leuke manier om een business-idee, marketingstrategie, nieuw product of bestaande dienst toekomstbestendig te maken.
Meer reviews
“De trainingsdag was verassend en op een niet alledaagse locatie. Je wordt heel goed meegenomen in het verhaal en het gedachtegoed achter trends. Met als gevolg dat je nieuwsberichten met een andere bril bekijkt; je ziet de trends in een bredere context.”
LENDA BRUIN
Strategisch Manager bij MET Dijk en Waard
“De lezing en interactieve workshop daagde iedereen uit om eigen aannames en overtuigingen ter discussie te stellen en zich af te vragen welke rol wij willen spelen in het vormgeven van de toekomst. Dit leverde levendige en soms diepgaande discussies in de groepen met als resultaat aantal hele bijzondere (nieuwe) concepten.”
MILENA JOVANOVIC
Design Manager bij architectenbureau Proof of the sum

Ben jij klaar om toekomstbestendig te worden?
Onze trainers

Jeanneke Scholtens
Jeanneke Scholtens, oprichter van Buro Zorro, is al jaren toonaangevend in de wereld van trendonderzoek. Ze schreef de spraakmakende boeken Holy Fuck en Roes, en heeft naast haar rol als toekomststrateeg en ondernemer ook ruime ervaring met interim management bij diverse bedrijven, zoals Hero en de Scholtens Groep.
Met Buro Zorro wil Jeanneke organisaties en bedrijven helpen om zich voor te bereiden op de toekomst. Haar methodologie is er dan ook op gericht om teams niet alleen te leren kijken en denken als een trendwatcher, maar ook daadwerkelijk trends te leren implementeren in de uitdagingen van vandaag. Dit maakt haar een waardevolle trainer en sparringpartner voor zowel MKB als directieteams van grote ondernemingen.

Eugenie van de Poll
Eugenie van de Poll is naast trainer bij Buro Zorro ook merkstrateeg met veel ervaring in het bedrijfsleven, van start up tot corporate. Haar drijfveer? Mensen en merken helpen weer zin en vertrouwen te krijgen in de toekomst, met de juiste focus en energie. Zodat werken niet alleen makkelijker wordt, maar ook leuker! Dat begint bij begrijpen wie je bent, waar je voor staat én welke richting je op moet. Trendwatching is wat Eugenie betreft dan ook een waardevolle toevoeging voor iedereen die strategische keuzes moet maken in zijn bedrijf of organisatie.